Clarificări despre Modificările Evaluării Naționale de către Daniel David
Ministrul Educației, Daniel David, a oferit detalii importante cu privire la modificările pe care le propune pentru Evaluarea Națională, pe care o consideră „limitată”. El a subliniat că aceste schimbări nu implică automat o evaluare pe disciplinele separate, afirmând: „Nu înseamnă că vei avea testul şi disciplina, că în momentul ăla am complicat lucrurile”.
David a făcut referire la modele din alte țări, cum ar fi Franța și Italia, unde se pot implementa teste standardizate ce acoperă diverse discipline. „Dacă se poate în alte țări, cred că se poate şi în România”, a adăugat el. Ministrul a declarat că examenul național din clasa a opta este limitat prin cele două discipline, fiind o evaluare punctuală care afectează parcursul educațional al elevilor.
În cadrul unei conferințe de presă, Daniel David a menționat că nu se așteaptă ca aceste schimbări să fie implementate imediat, dar a subliniat că, „la un moment dat”, examenul va trebui revizuit. El a criticat actuala organizare a Evaluării Naționale, spunând că aceasta nu este suficient de informativă și nu reflectă competențele-cheie pe care elevii ar trebui să le dobândească.
„Evaluările Naționale nu sunt comprehensive. Nu poţi să spui că vrei să promovezi cele opt competenţe-cheie, iar evaluările naţionale se concentrează doar pe două: Matematica şi Limba şi literatura română. Ce se întâmplă cu celelalte competenţe-cheie? Ele nu au nevoie de evaluări standardizate pentru a verifica asimilarea de către copii?”, a întrebat David, subliniind necesitatea unei evaluări mai ample.