Examenul de admitere pentru clasa a V-a: o soluție temporară
Daniel David, ministrul Educației, a declarat că examenul de admitere pentru clasa a V-a în unele școli nu este un „mecanism de bune practici”, ci reprezintă o soluție temporară pentru selecția elevilor în unitățile de învățământ cu o cerere mare de înscriere. El a subliniat că această măsură va rămâne în vigoare până când se vor implementa reformele necesare în curriculum.
În cadrul unei conferințe de presă, David a fost întrebat despre presiunea pe care aceste examene o exercită asupra copiilor de 11 ani. El a afirmat că nu este de acord cu examenele de selecție foarte dure în învățământul obligatoriu, dar a recunoscut că, în lipsa unor reforme, nu există alte mecanisme pentru a realiza o testare standardizată a copiilor. Conform lui, școlile sunt inegale, iar notele acordate de profesori nu sunt uniformizate.
Ministrul a explicat că, în cazul în care o școală are mai mulți copii care doresc să se înscrie în clasa a V-a decât locuri disponibile, selecția se poate face doar printr-un examen. Totuși, el a subliniat că examenul de clasa a V-a nu este obligatoriu pentru copiii care continuă la școala de care aparțin, asigurând astfel o tranziție lină din ciclul primar.
David a concluzionat că examenul pentru clasa a V-a ar trebui să fie considerat „o soluție de moment” până la realizarea reformelor sistemului educațional. El a afirmat că examenele din învățământul obligatoriu ar trebui să aibă un rol informativ, ajutând părinții și profesorii să înțeleagă progresul elevilor și să intervină în mod personalizat când este necesar.
Examinarea pentru Admiterea în Clasele a V-a: O Soluție Provizorie
Daniel David a comentat recent despre examenele de admitere pentru clasele a V-a în unele școli, afirmând că acestea reprezintă o soluție temporară. El a subliniat că actualul sistem de selecție pentru trecerea dintr-o clasă în alta nu este unul adecvat, fiind necesare reforme substantiale în curriculum și stabilirea unor standarde mai riguroase de evaluare.
„Sunt soluţii temporare pentru mine, nu mecanisme de bune practici în acest moment,” a explicat David, subliniind că fără reforme, nu există alternative viabile la aceste examene de admitere.
Editor: A.P.