Întrebările directorilor Tesla pe tema proiectului de 25.000 de dolari
Mai mulți directori de la Tesla au fost alarmati după ce Elon Musk a dezmințit un articol publicat de Reuters, care susținea că proiectul unui automobil electric de 25.000 de dolari a fost oprit. Musk a declarat pe rețeaua de socializare X că ‘Reuters minte’, la scurt timp după publicarea articolului pe 5 aprilie 2024.
Surse din interiorul companiei au dezvăluit că, în realitate, directorii erau conștienți că Musk a decis să oprească proiectul vehiculului low-cost, cunoscut sub numele de Model 2, și să se concentreze în schimb pe dezvoltarea taxiurilor autonome. Angajații au fost informați despre această decizie cu câteva săptămâni înainte de apariția articolului Reuters.
Postarea lui Musk a generat confuzie în rândul managerilor, care l-au întrebat dacă și-a schimbat opinia în legătură cu proiectul. Musk a confirmat că proiectul vehiculului low-cost rămâne oprit, conform informațiilor furnizate de Agerpres.
Îngrijorările exprimate de directorii Tesla subliniază dificultățile pe care compania le întâmpină în lansarea unui automobil electric accesibil, o promisiune majoră a acesteia. Deși au fost anunțate intenții de a dezvolta un model complet nou, prețul estimat de 25.000 de dolari pentru Model 2 a fost amânat, iar Tesla se concentrează acum pe versiuni simplificate ale modelelor existente, Model 3 și Model Y.
După dezmințirea lui Musk, directorii Tesla au solicitat clarificări cu privire la mesajul pe care ar trebui să-l comunice furnizorilor și investitorilor. Unii dintre ei au considerat că această dezmințire nu are sens, având în vedere că adevărul va ieși la iveală, ceea ce ar putea afecta vânzările Tesla, întrucât mulți cumpărători așteaptă lansarea noului vehicul de 25.000 de dolari.
Directorii Tesla l-au interogat pe Musk după dezmințirea proiectului mașinii de 25.000 de dolari
Recent, directorii Tesla au avut o discuție intensă cu Elon Musk, în urma declarațiilor acestuia care au infirmat informațiile legate de oprirea proiectului mașinii accesibile de 25.000 de dolari. Această mașină ar putea avea un impact semnificativ asupra competitivității Tesla pe piața automobilelor electrice.
În contextul unei scăderi anuale a vânzărilor pentru prima dată în istoria companiei, discuțiile interne devin din ce în ce mai importante. Musk a fost sub presiune din cauza declinului vânzărilor și a competiției crescute, în special din partea altor producători, cum ar fi BYD, care își consolidează poziția pe piață.
Este clar că Tesla va trebui să reevalueze strategia sa de produse pentru a răspunde provocărilor curente și pentru a menține interesul consumatorilor față de modelele sale electrice.