Furnizorii europeni de componente auto închidu uzine din cauza restricțiilor de export din China
Mai multe uzine și linii de producție ale furnizorilor europeni de componente auto au fost închise din cauza lipsei de metale rare, provocată de decizia Chinei de a impune restricții la astfel de exporturi. Asociația Europeană a Furnizorilor Auto (CLEPA) a anunțat că urmează și alte închideri, conform unei știri Reuters.
Din cele câteva sute de solicitări de acordare de licențe de export depuse de furnizorii auto de la începutul lunii aprilie, doar un sfert au fost aprobate, a dezvăluit CLEPA. Unele solicitări au fost respinse din motive procedurale, iar procedurile variază de la o provincie la alta, uneori implicând informații sensibile legate de proprietatea intelectuală.
Reprezentanții asociației au avertizat că, dacă procedurile nu vor fi accelerate, mai multe uzine ar putea fi afectate în următoarele săptămâni, pe măsură ce stocurile de metale rare se vor epuiza.
Decizia autorităților chineze de a suspenda exporturile pentru o gamă largă de metale rare a generat haos în lanțurile de aprovizionare ale producătorilor auto și a altor industrii globale. Asociația Constructorilor Germani de Automobile (VDA) a subliniat, de asemenea, că aceste restricții ar putea provoca întreruperi semnificative în producție.
Președintele VDA, Hildegard Mueller, a menționat că, deși China a eliberat unele autorizații pentru câțiva producători, acestea sunt insuficiente pentru a asigura o producție stabilă. Producătorul german Bosch a confirmat, de asemenea, că furnizorii au fost blocați de noile proceduri de licențiere mai stricte impuse de China.
Majoritatea analiștilor consideră că restricțiile impuse de Beijing sunt utilizate ca instrument de presiune diplomatică, având în vedere lipsa alternativelor la metalele rare furnizate de China.