Primele grinzi ridicate pe Autostrada Bucureștiului
Autoritățile au prezentat imagini cu primele grinzi ridicate pe cea mai complexă structură de pe Autostrada Bucureștiului A0, lotul 4 Nod, situat deasupra Lacului Cernica. În total, vor fi montate 136 de grinzi din beton.
Constructorul român Umbrărescu a început lucrările la lotul 4 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, în zona viaductului care traversează o arie protejată. Deși lotul 4 are cea mai mică lungime, de 4,47 km, acesta este și cel mai dificil, datorită podului-viaduct de 1,3 km care se află deasupra Lacului Cernica.
Stadiul lucrărilor include forarea, armarea și turnarea a 505 piloți din totalul de 537, cu 12 foreze utilizate simultan. Recent, au fost realizate 11 radiere pentru pile din totalul de 44, iar elevațiile culeelor aferente acestei structuri au fost finalizate.
Elementele tablierului metalic au fost livrate pe șantier, iar asamblarea acestora va începe în curând. De asemenea, se lucrează la armarea, cofrarea și betonarea radierilor și elevațiilor pilelor, iar la pasajul peste CF (București-Oltenita) infrastructura a fost finalizată 100%.
Având în vedere mobilizarea antreprenorului, se estimează că acest lot va fi dat în trafic până la sfârșitul acestui an, înainte de termenul contractual. Lotul 4 Nord va face legătura cu Autostrada București – Constanța A2 prin nodul rutier A0 x A2, cu termen de finalizare contractual pentru primăvara anului 2026.
Pe șantier sunt prezente 350 de persoane și 150 de utilaje, demonstrând angajamentul față de finalizarea acestui proiect important pentru infrastructura rutieră a țării.
Primele grinzi ridicate pe Autostrada Bucureștiului
Lucrările avansează pe șantierul Lotului 4 (Pantelimon – Glina) al Autostrăzii Bucureștiului, în cadrul căruia constructorul român UMB a început ridicarea primelor grinzi pentru podul de 1.300 m ce traversează lacul Cernica. Acest pod, considerat cea mai complexă structură din proiect, se află în construcție într-o arie protejată și a atins un stadiu fizic de 30%.
În prezent, pe șantier se efectuează foraje, care trebuie să fie finalizate conform Acordului de Mediu până la sfârșitul lunii martie 2025. Având în vedere mobilizarea actuală a antreprenorului, autoritățile estimează că, dacă ritmul lucrărilor se menține, circulația pe întregul lot ar putea fi posibilă în această toamnă, deși termenul contractual de deschidere rămâne primăvara anului 2026.
Lotul 4 al A0 Nord va conecta Autostrada București – Constanța (A2) printr-un nod rutier, având o lungime totală de 4,47 km, ceea ce îl face cel mai scurt, dar și cel mai provocator din punct de vedere tehnic datorită traversării lacului Cernica.