Lagardère Travel Retail în România: Performanțe și Provocări
Filiala locală a grupului francez Lagardère a avut un an remarcabil în 2024, înregistrând o creștere de 23% a vânzărilor, ajungând la un total de 1,4 miliarde de lei (284 milioane euro). Acest rezultat marchează cel mai bun an din istoria companiei pe piața românească, după aproape trei decenii de activitate.
Deși rulajul a crescut semnificativ, Lagardère Travel Retail a raportat o scădere a profitului net de 25% în 2024, ajungând la 22,4 milioane lei (4,5 milioane euro), comparativ cu 2019, un an de referință, când profitul net a fost de 32,8 milioane lei (6,6 milioane euro).
În același timp, compania a înregistrat cel mai ridicat nivel de datorii din istoria sa, atingând 148 milioane lei (30 milioane euro) în 2024. Numărul angajaților a crescut cu 8%, ajungând la o medie de 224 de persoane.
Lagardère Travel Retail, înființată în România în 1996, operează aproape 300 de magazine în 56 de orașe, având un portofoliu diversificat de branduri proprii, inclusiv Inmedio, Relay, Hub Convenience, și altele. Brandurile companiei sunt prezente în peste 9 aeroporturi, 184 de mall-uri și galerii comerciale, precum și în 32 de centre de afaceri.
Pe plan internațional, Lagardère Travel Retail se remarcă ca lider în sectorul retail-ului destinat călătorilor, având aproximativ 5.120 de magazine în 42 de țări. Anul trecut, compania a investit peste 11 milioane de euro în deschiderea de noi magazine și a lansat primele sale locații Duty Paid în România, după câștigarea unei licitații publice organizate de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).