TikTok deschide o sucursală în România
TikTok a anunțat deschiderea unei sucursale proprii în România, un pas important ce vine în contextul discuțiilor publice legate de influența platformei în timpul alegerilor prezidențiale recente. Criticile au subliniat dificultățile autorităților de a comunica eficient cu reprezentanții companiei din cauza lipsei unui sediu local.
Acest moment coincide cu demersurile României de a impune reglementări stricte pentru platformele online de tip VLOP (Very Large Online Platforms), inclusiv TikTok, care vor trebui să implementeze măsuri pentru protejarea minorilor de conținutul nociv. În caz contrar, acestea riscă amenzi semnificative, între 0,5% și 3% din cifra de afaceri anuală globală.
Printre măsurile propuse se numără verificarea vârstei utilizatorilor, restricționarea accesului minorilor la anumite tipuri de conținut și asigurarea unui control parental activ, precum și raportarea lunară către părinți.
În plus, TikTok a fost anticipat să depășească Facebook în popularitate în România, conform unor studii recente privind timpul petrecut de utilizatori pe platforme. Un utilizator TikTok dedică, în medie, 32 de ore și 30 de minute pe lună pe această platformă, fiind lider în comparație cu alte rețele sociale.