Neîncrederea populației în robotaxi-uri în Germania
Serviciile de mobilitate cu vehicule robotaxi nu se bucură de un nivel ridicat de încredere din partea populației din Europa, conform unui studiu recent, ceea ce ar putea întârzia implementarea acestora în marile orașe europene.
În prezent, Germania este singura țară din Europa care beneficiază de servicii reale de transport public cu vehicule fără șofer, unde Volkswagen a testat o flotă de vehicule ID.Buzz echipate cu tehnologie autonomă. Aceste servicii, odată autorizate pentru teste, au devenit acum disponibile publicului, cu posibilitatea de extindere în alte orașe, în funcție de deciziile autorităților locale.
Un sondaj realizat de Civey, la solicitarea Automobilwoche, a relevat o reticență considerabilă a populației germane față de robotaxi-uri. Astfel, 62% dintre respondenți au declarat că nu sunt interesați de acest serviciu. În plus, 45% dintre cei chestionați au dat un răspuns ferm de respingere, în timp ce doar 16% au afirmat că ar folosi cu siguranță un robotaxi. Numai 9% dintre germani sunt indeciși în privința încrederii acordate acestui tip de transport, iar restul au o opinie pro sau contra.
Reticența față de vehiculele autonome este mai pronunțată în rândul persoanelor cu vârste de peste 50 de ani, deși și tinerii ezită să adopte această tehnologie. Singurul grup demografic care arată un sprijin oarecum echilibrat este cel al persoanelor între 30 și 39 de ani.
Această atitudine a populației este esențială pentru extinderea serviciilor de robotaxi în Germania, care reprezintă cea mai mare piață auto din Europa, având un număr mare de producători și o populație bine educată în domeniul automobilelor.
Neîncrederea populației față de robotaxi-uri în Europa
Prima țară din Europa care a autorizat robotaxi-uri se confruntă cu scepticismul populației. În ciuda avansului tehnologic, obstacolele în procesul de testare și omologare rămân semnificative. Unii specialiști subliniază că provocarea principală pentru companiile care doresc să ofere servicii de transport fără șofer în Europa este legată de siguranța pasagerilor. Aceștia trebuie să fie pregătiți să răspundă eficient la situații neprevăzute, având în vedere complexitatea traficului urban, care adesea poate duce la accidente severe.
În timp ce tehnologia de asistență actuală oferă un grad de siguranță mai mare decât cel al șoferilor umani, populația rămâne reticentă în fața acestei inovații. Această neîncredere ar putea influența dezvoltarea pieței de servicii de transport cu robotaxi, estimată în prezent la aproximativ 100 de milioane de euro și care ar putea ajunge până la 400 de milioane de euro în următorii 10 ani.