Propunerea de eliminare a compensației pentru rutele feroviare profitabile
Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu, a declarat că rutele feroviare profitabile, precum cele dintre București și Constanța sau București și Brașov, ar trebui să devină comerciale. El sugerează că compensarea ar trebui să fie acordată doar pentru rutele care nu sunt rentabile. Barbu a subliniat că atât ruta București-Constanța, cât și ruta București-Brașov sunt profitabile și că este necesar ca aceste trasee să fie gestionate în mod comercial.
„Noi, în România, compensăm toate traseele – și sunt trasee profitabile în România. La un moment dat, aceste trasee trebuie să devină comerciale, iar traseele compensate să fie acelea care nu pot fi profitabile vreodată”, a afirmat Barbu în cadrul unui interviu acordat Agerpres.
În opinia sa, principalul obiectiv al companiilor feroviare ar trebui să fie atragerea de călători pe calea ferată. „Călătoria cu trenul este mai ieftină decât pe rutier. Este mult mai ușor să mergi cu trenul de la București la Brașov decât să mergi cu mașina”, a adăugat el, subliniind confortul și eficiența călătoriilor cu trenul comparativ cu traficul rutier. Barbu a evidențiat că „să stăm 5 ore în trafic pe Valea Prahovei nu e confortabil pentru toată lumea”.