ID.Buzz: Al Doilea Eșec Electric al VW pe Piața Americană
Volkswagen a decis suspendarea exportului modelului ID.Buzz către Statele Unite, deși acesta rămâne disponibil în configuratorul mărcii pentru piața americană. Motivele acestei decizii nu se leagă de tarifele impuse de guvernul american, ci de performanțele slabe ale microbuzului electric, care a încercat să se inspire din imaginea iconică a vechiului model Bulli.
Deși lansarea ID.Buzz în SUA a fost precedată de o campanie de promovare bazată pe istoria modelului Transporter, vânzările nu au fost conforme cu așteptările. După un debut festiv în 2023, primele livrări au avut loc abia în 2024, dar rezultatele vânzărilor au fost dezamăgitoare, ID.Buzz repetând eșecul modelului ID.7, care nu a reușit să se impună pe piața americană, în ciuda succesului său în Europa.
În trimestrul 4 din 2024, vânzările ID.Buzz au fost de puțin peste 1.000 de unități, comparabile cu cele ale modelului Golf R, în timp ce în primul trimestru al lui 2025, vânzările au crescut la aproape 2.000 de unități, dar rămân mult sub cele ale modelului ID.4, care a înregistrat 7.700 de unități vândute. În trimestrul al doilea, vânzările ID.Buzz au scăzut dramatic la puțin peste 500 de unități.
Suspendarea livrărilor a coincis cu un scandal legat de tarifele majorate, dar a fost agravată și de o rechemare impusă de NHTSA, care a cerut instalarea a trei centuri de siguranță pe bancheta din spate, în loc de două. De asemenea, o potențială creștere a prețului cu peste 27% a făcut ca ID.Buzz să devină necompetitiv pe piața americană.
În contrast cu modelul ID.4, care este fabricat în SUA la uzina din Chattanooga, ID.Buzz este produs exclusiv în Germania, ceea ce influențează prețul său din cauza costurilor de transport și a tarifelor vamale.
ID.Buzz, al doilea eșec electric al VW pe piața americană
Volkswagen (VW) se confruntă cu dificultăți pe piața americană de automobile electrice, înregistrând un nou eșec cu modelul ID.Buzz, după ce și modelul ID.7 a fost retras. Într-o perioadă în care cererea pentru vehicule electrice este în scădere, din cauza prețurilor ridicate, vânzările VW în SUA au fost dezamăgitoare.
În trimestrul al doilea, VW a vândut 71.395 de unități pe piața americană, dintre care doar puțin peste 2.500 au fost mașini electrice. De la începutul anului, compania a vândut un total de 160.000 de automobile, dar doar 12.000 dintre acestea au fost electrice. Aceste cifre ilustrează provocările cu care se confruntă VW în încercarea de a-și consolida poziția pe segmentul vehiculelor electrice în SUA.
Decizia de a întrerupe vânzările modelului ID.7, după o amânare de mai multe luni a lansării sale, subliniază dificultățile întâmpinate de VW în a atrage clienți pentru modelele sale electrice.