Hot News
Axiopolis Cernavodă, învinsă în ultimele momente ale meciului cu SC Popești-Leordeni
Familia a dezvăluit cauza morții actriței Diane Keaton
ALERTĂ! Incendiu la o locuință din Rasova
Reacția Prefectului Capitalei după ce Distrigaz a detectat alte scăpări de gaze în zona Calea Rahovei: „Să nu facem o isterie în masă”
România află în sfârșit când poate începe producția locală de obuziere K9 Thunder, evaluată la 1 miliard de dolari
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: GRAFIC România depășește Polonia pe piețele UE de transport?
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > GRAFIC România depășește Polonia pe piețele UE de transport?
Economic

GRAFIC România depășește Polonia pe piețele UE de transport?

Data: 15 iulie 2025 - 06:07
Zaharia Stancu 285
Distribuie
grafic romania devanseaza polonia pe pietele ue de transport 6875d3aa44670

Sursa foto: Google Images

România depășește Polonia pe piețele UE de transport

România a fost, în trecut, un exemplu de succes în domeniul transporturilor, reușind să câștige cotă de piață pe piețele din Occident. Totuși, situația actuală este mai complexă, transportatorii români continuând să joace un rol important în transportul rutier european, în ciuda încetinirii economiei interne. Un raport recent, „Transport in Europe. Trends. Data. Analysis”, arată că România nu a înregistrat o creștere semnificativă a ofertei de transport de marfă pe bursa Trans.eu între februarie și aprilie 2025, cererea de transport către și dinspre țară menținându-se relativ stabilă.

În comparație, ruta Polonia-România a experimentat o scădere a numărului de oferte de transport de marfă în fiecare dintre cele trei luni analizate, cu reducerea de -6%, -5% și -10% m/m, semn că activitatea comercială s-a diminuat. De asemenea, în direcția opusă (România → Polonia), oferta a variat, înregistrând o creștere semnificativă în martie (+21%), urmată de o scădere drastică în aprilie (-23%). Aceste fluctuații sugerează o dinamică mixtă pentru România, spre deosebire de statele din Europa de Vest, unde majoritatea piețelor au avut o tendință ascendentă.

Starea sectorului transporturilor este strâns legată de economia națională, care a stagnat în primul trimestru din 2025, cu o creștere anuală de doar 1% în 2024. Previziunile economiștilor pentru 2025 sunt pesimiste, cu estimări de creștere de aproximativ 1,2-1,4%, iar o accelerare este anticipată abia în 2026.

În pofida acestor provocări, companiile românești de transport reușesc să se mențină relativ bine comparativ cu alte industrii din Europa, bazându-se pe expansiunea pe piețele externe și operând pe rutele internaționale, în special cele din nordul și sudul Europei. Potrivit Annei Majowicz, președinta PITD, experiența acumulată și poziția stabilă pe piața UE oferă transportatorilor români o bază solidă pentru a face față perioadelor dificile și pentru a se adapta rapid atunci când condițiile economice devin favorabile.

România vs. Polonia pe piețele UE de transport

România reușește să devanseze Polonia pe piețele de transport din Uniunea Europeană, datorită costurilor scăzute ale forței de muncă, care sunt aproximativ jumătate din cele poloneze. Aceasta se traduce prin costuri globale cu aproximativ 20% mai mici pentru serviciile de transport de marfă, permițând astfel companiilor românești să ofere tarife competitive.

În ultimul an, retragerea unor transportatori polonezi de pe piețele vestice, cauzată de creșterea costurilor și a reglementărilor din cadrul pachetului de mobilitate, a fost o oportunitate pentru transportatorii românești și din alte țări cu costuri mai mici. Conform raportului PITD, pe multe piețe asistăm la un exod al companiilor poloneze, fiind înlocuite de firme românești, care dispun de flote mari și șoferi disponibili pentru a călători în întreaga UE.

Expansiunea companiilor românești este vizibilă în statistici. Înainte de pandemie, transportatorii români erau printre liderii UE în activitatea de transport internațional, cu un procent ridicat al transporturilor efectuate în afara României. De exemplu, camioanele românești sunt frecvent întâlnite în transporturile dintre Franța și Spania sau Italia, evidențiind strategia acestor companii de a deschide baze în Europa de Vest.

Cu toate acestea, provocările nu lipsesc. Criza fiscală a statului, inflația în creștere și reglementările Pachetului Mobilitate reprezintă obstacole semnificative pentru sectorul transporturilor din România. Aceste factori ar putea afecta avantajul de cost al transportatorilor români, punând presiune asupra competitivității acestora pe piețele europene.

România devansează Polonia pe piețele UE de transport?

Conform analizelor recente, perspectivele pentru transportatorii români rămân relativ bune, în ciuda dificultăților economice interne. Companiile românești, adesea cu capital occidental, își adaptează strategia, înființând filiale în țările în care efectuează transporturi pentru a evita restricțiile și dublându-și personalul de șoferi pentru a realiza curse rapide.

Lanțurile globale de aprovizionare caută soluții mai accesibile, iar România, cu un sector de producție competitiv, poate beneficia de o cerere crescută de transport, în special pentru produsele fabricate local, cum ar fi automobilele Dacia și Ford. Aceasta ar putea stimula transporturile către și dinspre România, mai ales în contextul schimbării rutelor comerciale din cauza conflictului din Ucraina, care a redus tranzitul prin anumite țări est-europene.

Portul Constanța a început să gestioneze volume record de cereale ucrainene, ceea ce a dus la un trafic crescut de camioane în România. De asemenea, țara devine o importantă placă turnantă pentru mărfurile din Turcia și Asia, facilitând intrarea acestora în Uniunea Europeană prin intermediul camioanelor turcești, georgiene sau azere.

Sectorul românesc al transportului rutier se află într-o poziție competitivă pe piața europeană datorită costurilor scăzute și flotei mari. Totuși, este afectat de recesiunea economică internă și de noile reglementări. Sprijinul de stat și stabilizarea macroeconomică vor fi esențiale pentru a menține competitivitatea, iar industria speră ca reglementările stricte să fie relaxate după alegerile europarlamentare din 2024.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent vor primi rechizite elevii constanteni la inceputul anului scolar 2025 2026 ce transmite primaria 6875c9339b98a Vor primi elevii constănțeni rechizite la începutul anului școlar 2025 – 2026? Ce informații oferă Primăria?
Articolul următor foto unul dintre cele mai mari magazine din romania parasit de ca va fi preluat de un brand cu preturi mici 6875d3b8870fb Unul dintre cele mai mari magazine din România, părăsit de C&A, va fi preluat de un brand cu prețuri accesibile.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
axiopolis cernavoda invinsa la ultima faza a meciului cu sc popesti leordeni 68fd3c0fd5922

Axiopolis Cernavodă, învinsă în ultimele momente ale meciului cu SC Popești-Leordeni

25 octombrie 2025 303
cauza mortii actritei diane keaton a fost dezvaluita de familie 68fd3622f39d9

Familia a dezvăluit cauza morții actriței Diane Keaton

25 octombrie 2025 241
alerta incendiu la o casa din rasova 68fd31219369b

ALERTĂ! Incendiu la o locuință din Rasova

25 octombrie 2025 307
exclusiv reactia prefectului capitalei dupa ce distrigaz a detectat alte scapari de gaze in zona calea rahovei sa nu facem o isterie in masa 68fd288194b88

Reacția Prefectului Capitalei după ce Distrigaz a detectat alte scăpări de gaze în zona Calea Rahovei: „Să nu facem o isterie în masă”

25 octombrie 2025 283
romania afla in sfarsit cand poate incepe productia locala de obuziere k9 thunder in valoare de 1 miliard de dolari 68fd2179a10b9

România află în sfârșit când poate începe producția locală de obuziere K9 Thunder, evaluată la 1 miliard de dolari

25 octombrie 2025 154
mesaje de la multi ani pentru aniversarea onomastica de sfantul dumitru indemnul preotului pentru sarbatoritii zilei de 26 octombrie 68fd1a710e2fe

Mesaje de „La mulți ani” pentru aniversarea onomastică de Sfântul Dumitru. Sfaturi ale preotului pentru sărbătoriții zilei de 26 octombrie.

25 octombrie 2025 169

Te-ar putea interesa și...

primaria capitalei va suporta chiria familiilor evacuate din imobile ce urmeaza sa fie consolidate 68401a9a74aea
Economic

Primăria Capitalei va acoperi chiria familiilor evacuate din clădirile ce urmează să fie consolidate.

4 iunie 2025 281
anunt schimbare in transportul cu tramvaie din capitala 6864f6906a014
Economic

ANUNȚ Schimbare în transportul cu tramvaie în capitală

2 iulie 2025 167
video gigantul energetic de stat al norvegiei a intrat in conflict cu administratia trump pentru un proiect de parc eolian offshore blocat de autoritatile de la washington 68248e38a475a
Economic

Gigantul energetic de stat al Norvegiei a intrat în conflict cu administrația Trump pentru un proiect de parc eolian offshore blocat de autoritățile de la Washington.

14 mai 2025 358
rusia incearca din nou sa majoreze exporturile de gaze naturale lichefiate 6862539041955
Economic

Rusia încearcă din nou să crească exporturile de gaze naturale lichefiate

30 iunie 2025 348
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?