Expansiunea agresivă a rețelei Froo în România
Retailerul polonez de magazine moderne de proximitate Żabka Group, care deține rețeaua Froo, a demarat o majorare de capital destinată expansiunii sale în România, cu o valoare de peste 14 milioane euro. Această inițiativă se aliniază cu strategia companiei de a deschide un nou magazin la fiecare trei zile.
De la începutul activităților în România, Froo a reușit să deschidă 100 de magazine, având locații în orașe precum București, Pitești și Constanța, atât în zone centrale, cât și în cartiere rezidențiale. În plus, rețeaua își propune să deschidă anual peste 1.000 de magazine în România, având ca obiectiv dublarea vânzărilor către clienți până în 2028.
Expansiunea rețelei Froo este sprijinită și de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), care a subscris recent 140 de milioane PLN (32,9 milioane euro) într-o emisiune de obligațiuni, destinate finanțării costurilor operaționale și a cheltuielilor de capital ale Grupului Żabka în România.
Aceste acțiuni subliniază angajamentul Żabka Group de a se extinde rapid pe piața românească, valorificând tendințele consumatorilor și avantajele competitive pe care le oferă.
Expansiunea rapidă a Froo în România
Grupul Żabka, unul dintre principalii retaileri europeni de proximitate, își extinde prezența pe piața din România prin brandul Froo, având ca obiectiv deschiderea unui magazin la fiecare trei zile. Această expansiune agresivă se bazează pe o investiție semnificativă, de aproape 20 milioane euro, destinată deschiderii de magazine. Conform strategiei de expansiune, peste 50 de magazine Froo au fost deja inaugurate din luna mai 2024.
Magazinele Froo din România sunt inspirate de modelul celor din Polonia, iar Grupul Żabka se bazează pe o experiență de peste 26 de ani în domeniu. Pe termen mediu, Zabka intenționează să deschidă mai mult de 1.000 de unități pe an, atât în Polonia, cât și în România.
Colaborarea cu DRIM Daniel Distribuție
Dezvoltarea rețelei locale de magazine Froo va fi realizată în colaborare cu DRIM Daniel Distribuție, care are o rețea extinsă de distribuție de bunuri de larg consum (FMCG) în România. Radu Trandafir a fost numit Director General al Froo România, consolidând astfel legătura dintre cele două companii.
Investiția în România reprezintă prima expansiune majoră a Grupului Żabka în afara Poloniei, iar compania are ambiții mari, vizând să devină cel mai mare operator din lume în sectorul său, în confruntare cu giganți precum Amazon.
Expansiunea rapidă a Froo în România
Froo, un jucător emergent pe piața de retail din România, își propune o expansiune agresivă, având în plan deschiderea unui nou magazin la fiecare trei zile. Această strategie se aliniază cu tendințele actuale de creștere pe piața bunurilor de larg consum (FMCG), care a înregistrat o creștere de 17,3% în valoare în trimestrul al doilea al acestui an comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
România ocupă locul al 5-lea în estul Europei în ceea ce privește creșterea valorică, fiind depășită de țări precum Ungaria și Kazahstan. Această dinamică favorabilă a pieței oferă un context propice pentru Froo, care își va extinde rețeaua de magazine pentru a răspunde cerințelor tot mai mari ale consumatorilor români.