Dominanța Japoniei și Germaniei în industria de componente auto
În 2024, cei mai mari producători de componente auto au înregistrat o scădere a veniturilor, de 2,8%, ajungând aproape la o mie de miliarde de dolari. Această scădere este atribuită în principal unei cereri mai mici în industria auto, în special în contextul tranziției către producția de vehicule electrice, care avansează mai lent decât se anticipa.
Japonia se menține ca lider în numărul de companii din sectorul de componente auto, având 21 de producători în topul celor mai mari 100 la nivel global, cu un număr superior celui din Germania. Denso, liderul companiilor japoneze, este a doua cea mai mare companie din lume în acest sector, cu venituri de 47,9 miliarde euro, în ușoară creștere față de anul precedent.
Printre companiile germane de top se numără Bosch, cu venituri de 54,3 miliarde euro, și Continental, care ocupă locul 9 cu 26,4 miliarde euro. Aceste companii au o prezență semnificativă în România, alături de altele precum Schaeffler și ZF Friedrichshafen.
O altă companie importantă în acest sector este Magna International, care a raportat venituri de 42,8 miliarde euro, stabilizându-se comparativ cu anul anterior. În ciuda provocărilor, multe dintre companiile din top 20 continuă să aibă afaceri în România, printre care Forvia, Lear și Aptiv.
În concluzie, Japonia și Germania rămân pilonii principali ai industriei de componente auto la nivel global, cu o influență semnificativă și în România, în ciuda provocărilor economice recente.
Dominanța Japoniei și Germaniei în Industria de Componente Auto
Industria globală de componente auto este în continuare dominată de companii japoneze și germane, cu o prezență semnificativă și în România. Printre cei mai mari producători se numără Bosch, Denso, Magna International și ZF Friedrichshafen, care continuă să aibă un impact major pe piața mondială.
Scăderea Veniturilor în Sectorul Bateriilor pentru Mașini Electrice
Recent, sectorul de baterii pentru mașini electrice a înregistrat o scădere a veniturilor, afectând inclusiv companii mari precum SK On, care furnizează baterii pentru diverse automobile europene, inclusiv pentru Ford Otosan în Craiova. Această scădere a fost determinată de o diminuare a vânzărilor de mașini electrice, ceea ce a influențat negativ rezultatele financiare ale producătorilor din acest domeniu.
Concurența Globală
China își consolidează treptat poziția în industria de componente auto, cu companii precum CATL și Yanfeng care apar în topul furnizorilor. Deși aceste companii concurează cu marii jucători germani, dependența acestora de constructorii europeni rămâne o realitate. În total, 14 companii chineze sunt acum incluse în top 100 al industriei, ceea ce le permite să depășească numărul companiilor din Coreea de Sud.
În concluzie, deși Japonia și Germania continuă să conducă industria de componente auto, provocările recente din sectorul bateriilor pentru mașini electrice subliniază necesitatea adaptării și inovației pentru a rămâne competitive pe o piață în continuă schimbare.