Acuzatii de înșelăciune în Mamaia
Mai mulți cetățeni ucraineni care au prestat servicii de curățenie în apartamente din Mamaia acuză un bărbat pe nume Adrian Olaru că nu le-a plătit salariile pentru munca efectuată în vara anului 2024. Aceștia afirmă că, în urma angajării, nu au primit compensația promisă pentru munca depusă.
Plângeri depuse de victime
Anul trecut, 20 de cetățeni ucraineni, care au vize de protecție în România și dreptul de a munci legal, au depus plângeri la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Constanța și la Poliția Județeană Constanța. Aceștia au solicitat ajutorul autorităților pentru a-și recupera salariile restante, care totalizau aproape 70.000 de lei.
Declarația colectivă a angajaților
Într-o declarație colectivă, cetățenii ucraineni au evidențiat modul în care au fost păcăliți de Adrian Olaru și au menționat persoanele pe care le consideră responsabile pentru situația lor. Aceștia au subliniat că au stabilit relații de muncă cu Olaru, reprezentant al firmei ABO GROUP SRL, dar nu au primit contractele de muncă promise.
Promisiuni neîndeplinite
Angajatorul a promis plata salariilor la termenele stabilite, dar în realitate, angajații nu au primit compensația convenită. Cererile lor repetate de a primi contractele au fost ignorate, iar Olaru a susținut că documentele sunt deja înregistrate la biroul din București.
Aceste acuzații subliniază o problemă majoră în relațiile de muncă și respectarea drepturilor angajaților, în special în rândul muncitorilor străini care se confruntă cu situații dificile în străinătate.
Cetățeni ucraineni acuzați de neplată în Mamaia
Mai mulți cetățeni ucraineni susțin că au fost înșelați de un bărbat, Adrian Olaru, care era responsabil de lucrările de curățenie în apartamente din Mamaia. Aceștia afirmă că au efectuat muncă intensă, dar nu au fost plătiți pentru serviciile prestate. Oamenii menționează că programul de lucru era de 6 zile pe săptămână, cu ore suplimentare frecvente, și că au fost expuși la condiții periculoase pe șantiere, fără echipamente adecvate de protecție.
Într-o declarație comună adresată autorităților, cetățenii au precizat că Adrian Olaru a primit bani în avans de la clienți, dar a refuzat să le achite salariile, acționând în complicitate cu alte persoane. Aceștia acuză că intenția lui Olaru a fost de a obține profit personal pe seama muncii lor, refuzând să plătească sumele cuvenite, care totalizau 71.284,005 lei românești.
Persoanele afectate solicită autorităților să investigheze cazul și să identifice persoanele implicate într-o posibilă schemă infracțională. În prezent, doar 10 dintre cei care au depus plângeri mai sunt în județul Constanța și așteaptă ajutor pentru recuperarea banilor datorați.
Reprezentanții Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța au confirmat că sesizările au fost trimise către Poliția Orașului Năvodari pentru a fi efectuate cercetări suplimentare.
Accuze împotriva unui bărbat de cetățenie ucraineană pentru înșelăciune
Mai mulți cetățeni ucraineni au depus plângeri împotriva lui Adrian Olaru, acuzându-l că i-a păcălit după ce au efectuat lucrări de curățenie în apartamente din Mamaia fără a fi plătiți. Aceste plângeri au fost înaintate Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 3 București, reclamând săvârșirea infracțiunilor de înșelăciune și uz de fals.
În urma sesizărilor, Inspecția Muncii din Constanța a realizat verificări la locațiile menționate, dar nu a găsit persoane care să desfășoare activități pentru compania SC ABO Group SRL. De asemenea, ITM București a confirmat că nu există activitate lucrativă la sediul companiei și că nu a reușit să contacteze reprezentanții acesteia.
De la momentul depunerii plângerilor, cetățenii nu au mai primit informații referitoare la stadiul cazului. Compania SC ABO Group SRL a fost înființată în mai 2024, iar asociatul unic este Alexandra Georgiana Teodorescu, fără legături directe cu Adrian Olaru, care este considerat coordonatorul activităților comerciale în perioada în care au avut loc acțiunile reclamate.
Aceste acuzații ridică semne de întrebare cu privire la legalitatea activităților desfășurate de companie și la modul în care au fost gestionate relațiile cu angajații străini.
Cetățeni ucraineni acuză un bărbat de înșelăciune
Mai mulți cetățeni ucraineni au reclamat că au fost păcăliți de un bărbat pe nume Adrian Olaru, care le-a promis plata salariilor pentru servicii de curățenie în apartamente din Mamaia, dar nu le-a achitat datoriile. Unul dintre păgubiți a menționat că Olaru a încasat banii cash de la hotelurile și apartamentele unde au lucrat.
Reclamantii au formulat plângeri penale, subliniind că au fost induși în eroare cu privire la legalitatea activității companiei și neplata impozitelor. Aceștia acuză lipsa înregistrării fiscale a companiei și emiterea de documente false, care au fost respinse de autoritățile competente. De asemenea, ei semnalează presiuni din partea angajatorului pentru a semna declarații false și amenințări legate de drepturile lor de muncă.
Iulia H. din Odesa, una dintre persoanele afectate, a declarat că așteaptă să recupereze 1.200 de euro și a subliniat importanța de a opri activitatea înșelătoare a lui Olaru pentru a proteja alți potențiali angajați. Ea și sora sa se află în aceeași situație, fiind dezamăgite de lipsa de reacție din partea autorităților în urma demersurilor lor.
Aceste plângeri pun în evidență nevoia de acțiune din partea autorităților pentru a aborda problema și a asigura drepturile angajaților străini în România.
Acuzații împotriva lui Adrian Olaru de către cetățeni ucraineni
Mai mulți cetățeni ucraineni susțin că au fost înșelați de Adrian Olaru, un bărbat care a angajat un număr insuficient de muncitori pentru servicii de curățenie în apartamente din Mamaia. Acestora li s-a promis o plată care nu a fost efectuată.
Declarațiile lui Adrian Olaru
Într-un interviu, Adrian Olaru a explicat că a angajat doar șase persoane, din motive financiare, și că restul muncitorilor au fost aduși de managerul firmei ABO GROUP SRL, ucraineanul Sloichuk Igor. Olaru a afirmat: „Eu nu pot să plătesc persoanele care nu sunt la mine angajate. Nu au de luat bani de la mine!”
Responsabilitatea lui Sloichuk Igor
Olaru a subliniat că Sloichuk era responsabil de toate activitățile de pe teren și că a avut un rol activ în gestionarea angajaților suplimentari. „El și-a asumat întru totul că le va plăti la zi,” a adăugat Olaru, menționând că a fost informat de o muncitoare ucraineană despre aglomerația din fața locuințelor unde trebuia să se efectueze curățenia.
Investiții personale și gestionarea afacerii
Olaru a declarat că, pentru a ajuta la rezolvarea situației, a investit din banii săi personali aproximativ 30.000 de lei. „Asta înseamnă să gestionezi un business. În momentul în care iei 50 de apartamente, este foarte clar că nu le poți gestiona cu 6 persoane,” a concluzionat el.
Aceste acuzații și explicații ridică întrebări cu privire la modul în care au fost gestionate serviciile de curățenie și responsabilitățile angajatorului.
Cetățeni ucraineni acuză un bărbat că nu i-a plătit pentru munca prestată în Mamaia
Mai mulți cetățeni ucraineni susțin că au fost înșelați de un bărbat, Adrian Olaru, după ce au prestat servicii de curățenie în 30 de apartamente din complexul Summerland din Mamaia, fără a fi remunerați. Olaru, care se ocupă de gestionarea activităților de curățenie, afirmă că a încercat să ajute, plătind o parte din banii datorați din propriul buzunar, dar nu a putut acoperi întreaga sumă.
Adrian Olaru a explicat că bărbatul acuzat, Igor Sloichuk, ar avea o datorie de 35.000 de euro față de el, datorată prejudiciului creat firmei sale. Olaru a precizat că Sloichuk a fost responsabil pentru angajarea și coordonarea muncitorilor, adăugând că nu mai există o relație de colaborare între ei.
În răspunsul său la întrebările cetățenilor care se consideră nedreptățiți și așteaptă plata muncii lor, Olaru a declarat că nu au de recuperat bani de la el, subliniind că a respectat procedurile interne. De asemenea, a menționat că nu va face demersuri pentru a-și recupera banii de la Sloichuk, având în vedere situația personală a acestuia, care include un copil cu handicap.
Olaru a menționat că a încercat să ajute unele dintre persoanele afectate să își găsească locuri de muncă în alte părți, dar a subliniat că prejudiciul de imagine suferit este semnificativ. El a adăugat că, în privința semnăturilor de pe contractele de muncă, doar câteva dintre ele sunt autentice, restul neavând semnătura sa.
Cetățeni ucraineni acuză neplata pentru servicii de curățenie în Mamaia
Mai mulți cetățeni ucraineni susțin că au fost păcăliți de un bărbat care le-a solicitat să efectueze lucrări de curățenie în diverse apartamente din Mamaia, fără a le plăti ulterior. Aceste acuzații au fost formulate în urma unor activități desfășurate în mai multe locații, printre care Hotel Infinity Mamaia Nord, Vila Bordei Verde și Alezzi, printre altele.
Bărbatul acuzat, Adrian Olaru, a declarat că nu este responsabil pentru situația creată, afirmând că a alertat autoritățile imediat ce a observat contractele implicate. El subliniază că activitățile de curățenie au avut loc doar în complexul Summerland, în timp ce plângerile persoanelor afectate indică o gamă mai largă de locații.
Acest caz a stârnit îngrijorare în rândul comunității, iar autoritățile sunt așteptate să investigheze acuzațiile formulate de cei păgubiți.