Mizerie și alimente alterate în restaurantele de pe litoral
Controalele recente efectuate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au scos la iveală condiții inacceptabile în restaurantele și unitățile de alimentație publică de pe litoral. La data de 17 iulie 2025, comisarii ANPC au descoperit probleme grave, inclusiv mizerie, alimente expirate, bucătării murdare și infestări cu gândaci.
În urma acestor inspecții, activitatea a fost suspendată temporar pentru nouă unități comerciale, cu perioade de sistare între 0 și 6 luni. Printre acestea se numără:
- ARES STAR SRL – Autoservire Cristal Eforie Nord, cu 45 kg de marfă retrasă și o amendă de 15.000 lei.
- II MAMUT GHIULNAR – Costinești.
- HOTEL OBELISC SRL – Costinești.
- UGUI AVM SRL – Turkish Grill Venus, cu 14 kg de marfă retrasă și o amendă de 15.000 lei.
- SOLARIS SRL – Mangalia / Venus / Saturn.
- NADKYA PUB SRL – Mangalia, cu 12.270 kg de marfă retrasă și o amendă de 10.000 lei.
- MERCUR SRL – Mangalia, cu 50 kg de marfă retrasă și o amendă de 20.000 lei.
- VERNICOL ACTIV SRL – Autoservire AYLIN Venus, cu 244,6 kg de marfă retrasă și o amendă de 10.000 lei.
- DISCO DUNĂREA SRL – Vama Veche / 2 Mai.
Pe lângă aceste suspendări, ANPC a aplicat amenzi și altor unități care nu au fost închise, dar care au fost sancționate pentru nereguli. Acțiunile ANPC sunt menite să protejeze sănătatea consumatorilor și să îmbunătățească standardele de igienă în unitățile de alimentație publică de pe litoral. Cu toate acestea, se constată că unele societăți comerciale continuă să ignore regulile, punând astfel în pericol sănătatea publicului.