Reorganizarea Guvernului: Tăieri semnificative la Cancelarie
Reorganizarea de la Guvern a intrat în faza finală, anunțându-se tăieri importante în structura Cancelariei. Conform declarațiilor lui Mihai Jurca, șeful cancelariei lui Ilie Bolojan, din cele 176 de posturi existente, vor rămâne doar 105, ceea ce va genera o economie lunar de aproximativ 850.000 de lei.
Reducerea personalului va afecta în principal cabinetele demnitarilor, unde numărul consilierilor va fi redus cu mai mult de jumătate. De asemenea, vor fi eliminate cheltuielile de protocol, inclusiv mesele de protocol și numărul mașinilor destinate demnitarilor, care va scădea de la 30 la 15.
Lista tăierilor de posturi
Conform informațiilor prezentate, lista tăierilor de posturi este următoarea:
- 11 consilieri de stat în loc de 16
- 4 secretari de stat în loc de 5
- 15 consilieri în cabinetele demnitarilor în loc de 42
- 5 angajați în cabinetul premierului în loc de 8
- 12 angajați la Serviciul Protocol în loc de 27
- 18 angajați la Direcția Comunicare în loc de 28
- 22 angajați la Direcția Asigurare Resurse în loc de 25
- Disparerea departamentului de Audit Public
Aceste măsuri fac parte dintr-o strategie mai amplă de eficientizare a cheltuielilor Guvernului, care, conform lui Jurca, include și renegocierea contractelor pentru produsele de protocol, având în vedere că tarifele actuale sunt cu 30% mai mari decât cele de pe piață.
Reorganizarea are ca scop nu doar reducerea cheltuielilor, ci și o mai bună gestionare a resurselor disponibile, în conformitate cu bugetul Cancelariei, care pentru acest an este de 41 milioane de lei.
Reorganizarea Cancelariei Guvernului
Reorganizarea de la Guvern avansează, cu dispariția a 71 de posturi din cadrul Cancelariei Premierului. În prezent, din totalul de 176 de posturi, vor rămâne doar 105.
În cadrul acestei reorganizări, se va înființa un nou departament, denumit Departamentul pentru Continuitate Guvernamentală, care va avea șapte angajați. Această schimbare are ca scop eficientizarea structurii administrative și îmbunătățirea funcționării instituției.
Știrea este în curs de actualizare pentru a oferi informații suplimentare despre detaliile reorganizării.