România primește prima locomotivă electrică nou construită prin PNRR
Pentru prima dată, România a achiziționat o locomotivă electrică nou construită, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Aceasta a ajuns recent la Curtici și este în prezent în drum spre Centrul de Testări Feroviare de la Făurei pentru a efectua teste și probe necesare certificării și autorizării înainte de a fi utilizată pe rețeaua feroviară românească.
Locomotiva face parte dintr-un lot de 16 unități comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) în baza unui contract semnat cu Asocierea Alstom Transport SA – Alstom Transportation Germany GmbH SpA. Tipul de locomotivă este „TRAXX 3 MS”, iar proiectul vizează îmbunătățirea eficienței transportului feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe mai multe rute electrificate sau în curs de electrificare, inclusiv: Dej-Brașov-București-Constanța, Timișoara-Arad-Brașov-București-Constanța, Timișoara-Cluj-Napoca-Iași și Iași/Suceava-București-Constanța.
Valoarea totală a contractului se ridică la 767.510.640 lei, fără TVA, și include atât livrarea locomotivelor, cât și mentenanța acestora pe o perioadă de 20 de ani. Proiectul are o durată de finalizare estimată la 35 de luni.
Locomotivele electrice din gama TRAXX sunt caracterizate printr-un design modular și sunt echipate cu tehnologie avansată de control, inclusiv sistemul ERTMS, care asigură interoperabilitatea și eficiența energetică necesară pe coridoarele europene.