Autoritatea britanică de reglementare în publicitate a impus grupului spaniol Zara să elimine două imagini de pe site-ul său, considerate „iresponsabile” pentru că prezintă modele cu „subțirime nesănătoasă”. Conform deciziei Advertising Standards Authority (ASA), aceste fotografii nu mai trebuie să apară în forma care a generat plângerea.
Una dintre imagini arată o modelă într-o cămașă supradimensionată, în care clavicula este „vizibil pronunțată”, iar poziția acesteia, combinată cu topul larg, sugerează că brațele, umerii și pieptul sunt „foarte subțiri”. În a doua imagine, o modelă poartă o rochie scurtă, având un chip „ușor emaciat”, o claviculă „vizibil proeminentă” și picioare „deosebit de subțiri”.
În timpul anchetei, Zara a afirmat că a respectat recomandările britanice, solicitând modelelor un certificat medical care să ateste starea lor bună de sănătate. Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că se angajează să ofere conținut responsabil și că urmează reguli stricte în selecția și fotografierea modelelor, confirmând că imaginile au fost eliminate.
ASA a interzis, de asemenea, în anul curent, imagini publicitare ale altor branduri, cum ar fi Next și Marks & Spencer, în cazuri similare.