Metrorex progresează spre Aeroportul Otopeni cu TBM-urile „Sfânta Ana” și „Sfânta Maria”
Metrorex continuă lucrările la linia de metrou care va face legătura cu Aeroportul Otopeni. Utilajele TBM „Sfânta Ana” și „Sfânta Maria” avansează semnificativ în construcția tunelului.
TBM „Sfânta Maria”, care este operațional pe Linia 2, a parcurs până acum peste 641 metri de tunel și a montat 423 de inele dintr-un total de 602. De asemenea, TBM „Sfânta Ana” a realizat progrese notabile, avansând 281 metri de tunel și montând 183 de inele din 600 pe Linia 1.
La viitoarea stație de metrou Aeroport Otopeni, lucrările au avansat considerabil, unde s-au realizat 47 de panouri de pereți mulați pentru Ploturile 8 și 9, iar 20 din cele 43 de barete aferente acestor ploturi au fost finalizate. De asemenea, s-a betonat placa de acoperire pentru Plot 8.
Metrorex continuă să facă progrese remarcabile în direcția finalizării acestei importante conexiuni cu Aeroportul Otopeni, contribuind astfel la dezvoltarea infrastructurii de transport din București.
Metrorex continuă lucrările spre Aeroportul Otopeni cu TBM-urile „Sfânta Ana” și „Sfânta Maria”
Metrorex a demarat lucrările pentru linia de metrou care va conecta Bucureștiul cu aeroportul Otopeni, având acum în funcțiune două utilaje TBM: „Sfânta Ana” și „Sfânta Maria”. Recent, TBM-ul „Sfânta Ana” a început excavația de la viitoarea stație de metrou Tokyo către stația 1 Mai, având rolul de a săpa cel de-al doilea tunel pe Secțiunea SUD.
TBM-ul „Sfânta Ana” are o lungime de 105 metri, cântărește aproximativ 600 de tone și dispune de un scut de foraj cu un diametru de 6,60 metri. Viteza medie de înaintare a utilajului este de 1,5 metri pe oră, timp în care acesta excavează aproximativ 60 de metri cubi de pământ. Pe măsură ce avansează, TBM-ul montează inelele de tunel, transportul acestora fiind realizat cu ajutorul unui vehicul special denumit MSV (Multi Service Vehicle), capabil să transporte până la 50 de tone.
Lucrările pentru noua Magistrală 6 de metrou avansează conform planului, iar personalul care operează TBM-ul lucrează continuu, în trei schimburi, cu excepția pauzelor necesare pentru mentenanță. Până în prezent, pentru stația de metrou Tokyo, s-au realizat 625 de metri de grindă de ghidaj dintr-un total de 690, 101 panouri de pereți mulați din 114 și 34 de barete din 52. TBM-ul „Sfânta Maria” a excavat deja 99,80 metri din primul tunel către stația 1 Mai.
Cu aceste progrese, Metrorex demonstrează angajamentul său de a finaliza lucrările pentru a facilita accesul la aeroportul Otopeni prin intermediul rețelei de metrou.
Metrorex progresează spre Aeroportul Otopeni
Metrorex continuă lucrările pentru extinderea rețelei de metrou spre Aeroportul Otopeni, utilizând tunelurile de excavație TBM-urile „Sfânta Ana” și „Sfânta Maria”. Proiectul include realizarea de stații și interstații, precum și execuția de piloți și pereți mulați.
Lucrări executate la stațiile de metrou
La interstația Tokyo – Aeroport Băneasa, au fost executați 180 de piloți, iar s-au excavat 880 metri cubi de teren, cu 37 metri cubi betonati. De asemenea, pentru viitoarea stație Aeroport Băneasa, s-au realizat 370 metri de grindă de ghidaj și 67 de panouri de pereți mulați.
La interstația Aeroport Băneasa – Gara Băneasa, s-au realizat 46 de piloți, iar activitățile pentru devierea rețelelor de utilități au început, în vederea execuției centralei de ventilație. La viitoarea stație de metrou Gara Băneasa, au fost excavați 16.647 metri cubi și s-au betonat 2.609 metri cubi.
Lucrările continuă și la interstația Gara Băneasa – Piața Montreal, unde s-au executat 193 de piloți, s-au excavat 1.647 metri cubi și s-au betonat 47 metri cubi. Pentru viitoarea stație de metrou Piața Montreal, s-au realizat 365 metri de grindă de ghidaj și 51 de panouri de pereți mulați.
Proiectul se extinde pe multiple interstații
La interstația Piața Montreal – Expoziției, au fost realizați 67 de piloți din 182. La viitoarea stație Expoziției, s-au executat 644 metri de grindă de ghidaj și 85 de panouri de pereți mulați, cu excavații de 8.497 metri cubi și 1.620 metri cubi betonati.
Lucrările avansează și la interstația Expoziției – Pajura, unde s-au realizat 194 de piloți, cu excavații de 3.565 metri cubi și 74 metri cubi betonati. Proiectul include și realizarea de piloți forați pentru acces și alte structuri necesare.
Metrorex continuă să investească în dezvoltarea infrastructurii de transport, având ca obiectiv final conectarea eficientă a capitalei cu Aeroportul Otopeni.
Metrorex continuă lucrările spre Aeroportul Otopeni
Metrorex își continuă investițiile pentru extinderea rețelei de metrou, având ca scop conectarea stației 1 Mai la Aeroportul Otopeni. În acest context, lucrările avansează la tronsonul 1.2, care se întinde de la stația Tokyo până la Aeroportul Otopeni.
Proiectul tronsonului 1.2
Potrivit informațiilor recente, Metrorex a semnat în luna mai 2023 un contract cu Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inșaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA pentru execuția structurilor de rezistență. Acest tronson va avea o lungime de 7,6 km și va include șase stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni.
Progrese în construcție
La viitoarea stație de metrou Ion I. C. Brătianu, lucrările au avansat considerabil, fiind executate 1.260 m³ de săpătură generală, 363 m de grindă de ghidaj pentru pereți mulați și 840 mp de teren nivelat pentru pregătirea planșeului superior. Aceste etape sunt esențiale pentru finalizarea proiectului și integrarea eficientă a noului tronson în rețeaua existentă de metrou.
Odată finalizat, acest tronson va îmbunătăți semnificativ accesibilitatea între oraș și Aeroportul Otopeni, contribuind la dezvoltarea infrastructurii de transport public din București.