Vânzările de carburanți ale MOL în România – în scădere
Grupul maghiar MOL, al treilea distribuitor de carburanți de pe piața din România, a înregistrat în prima jumătate a anului vânzări de 367 mii tone carburanți. Aceasta reprezintă o scădere de 5 mii tone, sau aproape 1,35%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, când volumul vânzărilor a fost de 372 mii tone, conform datelor analizate de Profit.ro.
În ciuda scăderii generale, MOL a realizat în al doilea trimestru al acestui an un volum record de vânzări de carburanți, atingând 194 mii tone, cu 2,6% peste precedentul record din trimestrul al doilea al anului 2021. Aceasta s-a întâmplat în contextul în care grupul operează cu 7 stații mai puțin decât în trecut.
În al doilea trimestru, MOL a vândut 50 mii tone de benzină și 144 mii tone de motorină. Comparativ cu cel mai bun al doilea trimestru din istorie, vânzările de benzină ale grupului au crescut cu 2 mii tone, în timp ce vânzările de motorină au scăzut cu 7 mii tone.
În primul trimestru al anului, MOL a vândut un total de 173 mii tone de carburanți, egalând volumele record din primele trimestre ale ultimilor doi ani, în ciuda reducerii numărului de stații. Astfel, MOL a comercializat 39 mii tone de benzină și 134 mii tone de motorină, menținându-se constant în fața provocărilor din piață.
Vânzările de carburanți ale MOL în România – în scădere
În perioada ianuarie-martie, MOL a vândut în România 42.000 de tone de benzină și 131.000 de tone de motorină, cu o scădere comparativ cu trimestrul anterior. Aceste vânzări au scăzut cu 6.000 de tone la benzină și cu 20.000 de tone la motorină, reflectând o evoluție sezonieră a cererii, deoarece primul trimestru este, de obicei, cel cu cele mai scăzute vânzări.
MOL deține o cotă de piață de aproximativ 17% în România, fiind al treilea jucător de pe piața de carburanți, cu 236 de stații de comercializare. Deși compania nu a exportat direct carburanți în țările vecine, concurenții săi, OMV Petrom și Rompetrol, au făcut acest lucru, ceea ce a permis MOL să își crească cota de piață.
În 2024, grupul MOL a raportat o creștere a vânzărilor de benzină cu 4,5% și a vânzărilor de motorină cu 2% față de anul precedent, ajungând la un volum total de 187.000 de tone de benzină și 598.000 de tone de motorină.