Hot News
Administrația locală din Mangalia intenționează să crească taxele pentru promovarea turistică.
Alegeri parțiale în județul Constanța pe 7 decembrie: PSD și-a desemnat candidații până acum
Avansarea extinderii Delfinariului Constanța, dar anularea din nou a licitației pentru dotări
Boreal Plus, un cartier destinat locuitorilor din Constanța
Reabilitarea sălii de atletism de la Badea Cârțan a primit autorizația de construire necesară pentru a începe lucrările.
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Economic

De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne

Data: 8 august 2025 - 12:38
Zaharia Stancu 327
Distribuie
de ce nu mai reuseste rusia sa produca avioane comerciale si cum sunt afectate zborurile pe rutele interne 6895d28a766e9

Sursa foto: Google Images

Problemele Rusiei în Producția de Avioane Comerciale

În 2025, producătorii ruși au livrat doar un singur avion comercial din cele 15 promise, o situație generată de sancțiunile internaționale și de dobânzile ridicate care au afectat investițiile și accesul la piese esențiale. Această lipsă de aeronave moderne are un impact semnificativ asupra zborurilor interne.

De la invazia Ucrainei în februarie 2022, sancțiunile occidentale au restricționat accesul la componentele și avioanele străine. Cu o flotă de peste 700 de aeronave, majoritatea din modelele Airbus și Boeing, companiile aeriene din Rusia sunt nevoite să găsească rute indirecte pentru a obține piese critice.

„Nu există componente de bază, tehnologie, facilități de producție sau ingineri. Crearea acestor lucruri de la zero ar necesita ani, dacă nu decenii”, a declarat o sursă din industria aviatică rusă pentru Reuters.

Impactul Asupra Zborurilor Interne

Flota rusă se degradează rapid, iar incidentele recente au evidențiat această problemă. În iulie, un avion Antonov An-24 din era sovietică s-a prăbușit, ducând la pierderea tuturor celor 48 de persoane aflate la bord. De asemenea, Aeroflot a fost nevoită să lase la sol zeci de avioane din cauza unui atac cibernetic masiv.

Sectoul aviatic se confruntă cu dificultăți majore, iar producția a scăzut cu cel mai rapid ritm din martie 2022. Dobânzile ridicate au afectat nu doar producția de avioane, ci și alte industrii, contribuind la încetinirea PIB-ului.

Revizuirea Obiectivelor de Producție

Guvernul rus a revizuit constant țintele de producție. De exemplu, obiectivul de livrări a fost redus de la 171 la 21 de avioane. Conglomeratul de stat Rostec, responsabil pentru producția avioanelor de pasageri, nu reușește să îndeplinească aceste obiective, iar directorul general Sergei Chemezov a confirmat dificultățile cu care se confruntă industria aviatică din Rusia.

De ce nu mai reușește Rusia să producă avioane comerciale

Anul trecut, oficiali ruși au anunțat intenția de a produce avioane de pasageri, însă livrările au fost constant amânate. Aeronava MC-21, care utilizează exclusiv componente rusești, s-a dovedit a fi semnificativ mai grea decât versiunea care include piese importate, ceea ce a dus la o scădere a eficienței și a autonomiei de zbor. Din această cauză, companiile aeriene nu sunt interesate de achiziționarea acesteia. Recent, premierul Mikhail Mishustin a fost informat de către Chemezov că producția de serie a avioanelor MC-21, SJ-100 și IL-114 va începe în 2026, cu doi ani mai târziu decât planificările inițiale.

Impactul asupra zborurilor pe rutele interne

În ciuda eforturilor de a dezvolta o producție locală, Rusia rămâne dependentă de importurile externe. Analizele vamale arată că, anul trecut, au fost importate componente în valoare de cel puțin 300.000 de dolari prin intermediari din Turcia, China, Kîrgîzstan și Emiratele Arabe Unite. Aceste componente provin de la companii internaționale precum Safran (Franța), Honeywell (SUA) și Rolls-Royce (Marea Britanie).

Rusia a instituit un sistem paralel de importuri, prin care mărfurile intră în țară prin intermediari, fără ca producătorii să fie informați sau să consimtă la aceste exporturi. Honeywell a declarat că nu furnizează echipamente pentru companiile rusești și lucrează activ pentru a identifica și a întrerupe orice posibilă redirecționare a produselor sale către Rusia prin terțe părți.

În fața acestor provocări, Moscova este forțată să găsească soluții alternative, solicitând companiilor aeriene din țări din Asia Centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, să efectueze zboruri pe rutele interne din Rusia.

Etichete:aviaticăavioncomercialindustieinternerusiazboruri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent demolari in mamaia in locul restaurantului national vor fi construite un hotel cu zece etaje si o parcare cu cinci niveluri 6895cfab99d41 Demolări în Mamaia! Locul Restaurantului Național va fi transformat într-un hotel cu zece etaje și o parcare cu cinci niveluri.
Articolul următor o strada din constanta a ramas fara apa potabila 6895d39b38226 O stradă din Constanța nu are apă potabilă
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
administratia locala din mangalia vrea sa mareasca taxele de promovare turistica 690016c758fec

Administrația locală din Mangalia intenționează să crească taxele pentru promovarea turistică.

28 octombrie 2025 149
alegeri partiale in judetul constanta pe 7 decembrie doar psd si a desemnat pana acum candidatii 69000fc0564f4

Alegeri parțiale în județul Constanța pe 7 decembrie: PSD și-a desemnat candidații până acum

28 octombrie 2025 273
extinderea delfinariului constanta avanseaza dar licitatia pentru dotari a fost anulata din nou 68fffe3300ac2

Avansarea extinderii Delfinariului Constanța, dar anularea din nou a licitației pentru dotări

28 octombrie 2025 149
boreal plus un cartier pentru constanteni 68fffa8c1d9b0

Boreal Plus, un cartier destinat locuitorilor din Constanța

28 octombrie 2025 341
reabilitarea salii de atletism de la badea cartan poate incepe a fost emisa autorizatia de construire 68fff47375e9f

Reabilitarea sălii de atletism de la Badea Cârțan a primit autorizația de construire necesară pentru a începe lucrările.

28 octombrie 2025 330
scene de violenta la cochirleni recidivist condamnat pentru violenta si amenintare desi a incercat sa convinga instanta ca el a fost victima 68fff3837daa7

Scene de violență la Cochirleni: recidivist condamnat pentru violență și amenințare, în ciuda încercărilor de a convinge instanța că a fost victima

28 octombrie 2025 201

Te-ar putea interesa și...

atac rusesc in mai multe regiuni din ucraina apararea ucraineana a doborat 57 de drone a fost lovita infrastructura critica 679756f6e9d86
Extern

Atac rusesc în diverse regiuni din Ucraina: apărarea ucraineană a distrus 57 de drone, iar „infrastructura critică” a fost afectată.

27 ianuarie 2025 240
arsenalele plutitoare care apara flota fantoma a lui putin profituri uriase obtinute de rusia protejate cu arme occidentale 672afd03474d3
Extern

Arsenalele plutitoare care protejează flota fantomă a lui Putin. Profituri imense realizate de Rusia, apărate cu echipamente occidentale.

6 noiembrie 2024 427
cum a reusit israelul sa expuna o mare slabiciune a rusiei prin atacurile devastatoare lansate asupra iranului wsj 6721bffd82e1f
Extern

Cum a demonstrat Israelul o vulnerabilitate majoră a Rusiei prin atacurile severe împotriva Iranului (WSJ)

30 octombrie 2024 312
inedit un sofer de la aeroportul otopeni a luat pasagerii si i a dus pe dn1 spre ploiesti 688384b6a505d
EconomicPolitică

Un șofer de la aeroportul Otopeni a luat pasagerii și i-a dus pe DN1, spre Ploiești

25 iulie 2025 241
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?