Hot News
„Jaful Secolului”, bazat pe scenariul lui Cristian Mungiu, este candidatura României pentru Premiile Oscar
Un bărbat din Constanța a dispărut: familia solicită sprijinul comunității
Doi români, opriți de polițiștii Gărzii de Coastă, la volan cu permisul de conducere suspendat
Soluția preferată de suedezi pentru renunțarea la fumat a generat rezultate remarcabile. Alternative pentru un viitor fără fum.
Accident în Constanța, lângă Grădinița Mugurel: o persoană a fost accidentată de un automobil
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne
Economic

De ce Rusia nu mai poate produce avioane comerciale și cum influențează acest lucru zborurile pe rutele interne

Data: 8 august 2025 - 12:38
Zaharia Stancu 322
Distribuie
de ce nu mai reuseste rusia sa produca avioane comerciale si cum sunt afectate zborurile pe rutele interne 6895d28a766e9

Sursa foto: Google Images

Problemele Rusiei în Producția de Avioane Comerciale

În 2025, producătorii ruși au livrat doar un singur avion comercial din cele 15 promise, o situație generată de sancțiunile internaționale și de dobânzile ridicate care au afectat investițiile și accesul la piese esențiale. Această lipsă de aeronave moderne are un impact semnificativ asupra zborurilor interne.

De la invazia Ucrainei în februarie 2022, sancțiunile occidentale au restricționat accesul la componentele și avioanele străine. Cu o flotă de peste 700 de aeronave, majoritatea din modelele Airbus și Boeing, companiile aeriene din Rusia sunt nevoite să găsească rute indirecte pentru a obține piese critice.

„Nu există componente de bază, tehnologie, facilități de producție sau ingineri. Crearea acestor lucruri de la zero ar necesita ani, dacă nu decenii”, a declarat o sursă din industria aviatică rusă pentru Reuters.

Impactul Asupra Zborurilor Interne

Flota rusă se degradează rapid, iar incidentele recente au evidențiat această problemă. În iulie, un avion Antonov An-24 din era sovietică s-a prăbușit, ducând la pierderea tuturor celor 48 de persoane aflate la bord. De asemenea, Aeroflot a fost nevoită să lase la sol zeci de avioane din cauza unui atac cibernetic masiv.

Sectoul aviatic se confruntă cu dificultăți majore, iar producția a scăzut cu cel mai rapid ritm din martie 2022. Dobânzile ridicate au afectat nu doar producția de avioane, ci și alte industrii, contribuind la încetinirea PIB-ului.

Revizuirea Obiectivelor de Producție

Guvernul rus a revizuit constant țintele de producție. De exemplu, obiectivul de livrări a fost redus de la 171 la 21 de avioane. Conglomeratul de stat Rostec, responsabil pentru producția avioanelor de pasageri, nu reușește să îndeplinească aceste obiective, iar directorul general Sergei Chemezov a confirmat dificultățile cu care se confruntă industria aviatică din Rusia.

De ce nu mai reușește Rusia să producă avioane comerciale

Anul trecut, oficiali ruși au anunțat intenția de a produce avioane de pasageri, însă livrările au fost constant amânate. Aeronava MC-21, care utilizează exclusiv componente rusești, s-a dovedit a fi semnificativ mai grea decât versiunea care include piese importate, ceea ce a dus la o scădere a eficienței și a autonomiei de zbor. Din această cauză, companiile aeriene nu sunt interesate de achiziționarea acesteia. Recent, premierul Mikhail Mishustin a fost informat de către Chemezov că producția de serie a avioanelor MC-21, SJ-100 și IL-114 va începe în 2026, cu doi ani mai târziu decât planificările inițiale.

Impactul asupra zborurilor pe rutele interne

În ciuda eforturilor de a dezvolta o producție locală, Rusia rămâne dependentă de importurile externe. Analizele vamale arată că, anul trecut, au fost importate componente în valoare de cel puțin 300.000 de dolari prin intermediari din Turcia, China, Kîrgîzstan și Emiratele Arabe Unite. Aceste componente provin de la companii internaționale precum Safran (Franța), Honeywell (SUA) și Rolls-Royce (Marea Britanie).

Rusia a instituit un sistem paralel de importuri, prin care mărfurile intră în țară prin intermediari, fără ca producătorii să fie informați sau să consimtă la aceste exporturi. Honeywell a declarat că nu furnizează echipamente pentru companiile rusești și lucrează activ pentru a identifica și a întrerupe orice posibilă redirecționare a produselor sale către Rusia prin terțe părți.

În fața acestor provocări, Moscova este forțată să găsească soluții alternative, solicitând companiilor aeriene din țări din Asia Centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, să efectueze zboruri pe rutele interne din Rusia.

Etichete:aviaticăavioncomercialindustieinternerusiazboruri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent demolari in mamaia in locul restaurantului national vor fi construite un hotel cu zece etaje si o parcare cu cinci niveluri 6895cfab99d41 Demolări în Mamaia! Locul Restaurantului Național va fi transformat într-un hotel cu zece etaje și o parcare cu cinci niveluri.
Articolul următor o strada din constanta a ramas fara apa potabila 6895d39b38226 O stradă din Constanța nu are apă potabilă
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
jaful secolului dupa scenariul lui cristian mungiu este propunerea romaniei pentru premiile oscar 68c15d798e485

„Jaful Secolului”, bazat pe scenariul lui Cristian Mungiu, este candidatura României pentru Premiile Oscar

10 septembrie 2025 186
un barbat din constanta a fost dat disparut familia cere ajutorul comunitatii 68c15bf4200dd

Un bărbat din Constanța a dispărut: familia solicită sprijinul comunității

10 septembrie 2025 273
doi romani depistati la volan de politistii garzii de coasta cu permisul de conducere suspendat 68c15b78177ce

Doi români, opriți de polițiștii Gărzii de Coastă, la volan cu permisul de conducere suspendat

10 septembrie 2025 264
solutia preferata de suedezi pentru a renunta la fumat a dat rezultate impresionante alternative pentru un viitor fara fum 68c159f52c31f

Soluția preferată de suedezi pentru renunțarea la fumat a generat rezultate remarcabile. Alternative pentru un viitor fără fum.

10 septembrie 2025 298
accident in constanta langa gradinita mugurel o persoana a fost lovita de un automobil 68c1580a9964d

Accident în Constanța, lângă Grădinița Mugurel: o persoană a fost accidentată de un automobil

10 septembrie 2025 305
ambasada romaniei in sua anunta relansarea grupului de prietenie romania sua in congresul american 68c15671e972d

Ambasada României în SUA anunță relansarea Grupului de Prietenie România-SUA în Congresul american.

10 septembrie 2025 249

Te-ar putea interesa și...

reactia presedintelui serbiei dupa ce sua si uk au sanctionat cea mai mare companie petroliera a tarii controlata de gazprom cu benzinarii si zacaminte de hidrocarburi in romania 67815becbdadf
Economic

Reacția președintelui Serbiei după sancțiunile impuse de SUA și UK celei mai mari companii petrolieră din țară, aflată sub controlul Gazprom, care deține benzinării și zăcăminte de hidrocarburi în România

11 ianuarie 2025 418
bursa de valori bucuresti a inchis in scadere ultima sedinta din 2024 6773aa76cd106
Economic

Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat o scădere în ultima şedinţă din 2024

31 decembrie 2024 367
propuneri in al doilea pachet fiscal cont bancar si card obligatorii pentru firme capital social de 8000 lei pentru srl uri 689ce404af705
Economic

Propuneri în al doilea pachet fiscal: cont bancar și card obligatorii pentru firme, capital social de 8000 lei pentru societăți cu răspundere limitată

13 august 2025 309
preturile petrolului au crescut cu peste 3 pe fondul detensionarii razboiului comercial si al presiunilor sua asupra rusiei 6889b2bd7c2d1
Economic

Prețurile petrolului au crescut cu peste 3%, datorită detensionării războiului comercial și presiunilor exercitate de SUA asupra Rusiei.

30 iulie 2025 352
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?