Pasajul Basarab: Dezastru pe bani publici
Pasajul Basarab, cel mai mare proiect de infrastructură urbană din România, nu a fost recepționat oficial nici după 14 ani de la inaugurare. Acești doi kilometri care leagă Gara de Nord de cartierele Capitalei sunt plini de mizerie și rugină, iar investiția de peste 285 de milioane de euro a ajuns o ruină pe bani publici.
Inaugurat în 2011, proiectul nu a fost niciodată recepționat oficial. Fără acest act, întreținerea nu este posibilă legal, iar structura a devenit un exemplu de risipă administrativă. O expertiză realizată în timpul mandatului lui Nicușor Dan a estimat că o eventuală recepție finală ar necesita lucrări suplimentare de aproximativ 130 de milioane de lei.
Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a declarat că „timpul” este principalul vinovat pentru degradarea pasajului, menționând că întârzierile administrației de peste 14 ani au dus la imposibilitatea de a interveni pentru reabilitarea acestuia.
Cu toate acestea, edilul a anunțat că situația se va debloca după semnarea unui acord cu constructorul pentru preluarea oficială a pasajului. „Pasajul Basarab – după 14 ani, deblocăm recepția finală. Asta înseamnă că putem interveni legal pentru întreținere, curățenie și reparații”, a scris Bujduveanu pe Facebook.
Lucrările planificate includ refacerea betonului și a rosturilor de dilatație, înlocuirea aparatelor de reazem, asfaltarea pasajului și a rampelor, curățarea și vopsirea elementelor metalice, precum și modernizarea sistemului de drenaj.
Directorul Direcției Investiții din cadrul PMB, Cătălin Aflat, a menționat că termenul de garanție a expirat în 2022, dar a dat un termen pentru recepție. „La sfârșitul anului viitor putem să spunem că vom avea pasajul Basarab recepționat, după mai bine de 15 ani de la momentul la care s-a deschis traficul pe el”, a afirmat acesta.