Firma din Constanța se judecă cu Portul pentru daune
O firmă din Constanța, cunoscută sub denumirea Black Waters SA, a intentat un proces împotriva Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța (CNAPMC) începând cu anul 2018. Acțiunea legală vine ca urmare a pierderii monopolului în activitățile de pilotaj, după ce Consiliul Concurenței a obligat Portul să încheie contracte și cu alte firme de pilotaj.
Reprezentanții Black Waters SA susțin că CNAPMC nu și-a respectat obligațiile contractuale, ceea ce le-a afectat capacitatea de a îndeplini serviciile de pilotaj. Firma cere instanței să impună Portului respectarea contractului semnat în 2015, precum și plata restanțelor și a despăgubirilor aferente.
În 2017, CNAPMC a adoptat o nouă hotărâre ce permitea contractarea mai multor societăți de pilotaj, ceea ce a dus la nemulțumirea firmei Black Waters, care nu mai avea exclusivitate în prestarea acestui serviciu. Aceștia consideră că modificările aduse în 2017 au fost nejustificate și cer respectarea prevederilor contractuale anterioare.
Poziția reprezentanților Portului Constanța
Reprezentanții CNAPMC afirmă că acțiunea Black Waters SA este nefondată, subliniind că modificările din 2017 au fost dictate de o decizie a Consiliului Concurenței din 2016, care a impus diversificarea furnizorilor de servicii de pilotaj în port.
Controversa dintre Black Waters și Portul Constanța
Firma Black Waters SA, implicată într-un proces cu Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, a solicitat daune în urma deciziilor privind activitățile de pilotaj. Aceasta argumentează că prevederile din contractul de pilotaj au devenit irelevante, fără a-i asigura un venit cert, ci doar un venit just pentru serviciile prestate.
Tribunalul a respins, pe 10 iulie, acțiunea firmei ca fiind neîntemeiată, iar Black Waters a declarat apel, care va fi judecat la Curtea de Apel. În același timp, Ministerul Transporturilor a decis înființarea unui compartiment de pilotaj în cadrul Portului Constanța, renunțând astfel la colaborările cu firmele private.
Proiecte imobiliare controversate
Black Waters, care anterior activa ca SRL, s-a reprofilat ca investitor imobiliar, dar proiectele sale au stârnit controverse. Compania intenționează să construiască un bloc cu regim de înălțime S+D+P+5-6E pe strada Mircea cel Bătrân nr. 47A, amplasat peste vestigii arheologice ce reprezintă Poarta Mare a cetății Tomis. Deși Consiliul Local a respins de mai multe ori adoptarea unui Plan Urbanistic de Detaliu pentru acest proiect, firma a contestat deciziile în instanță și a obținut câteva victorii, ceea ce a dus la adoptarea planului la sfârșitul lunii iunie.
Informații despre Black Waters
Black Waters a fost înființată pe 9 aprilie 2014, având sediul pe Bulevardul Mamaia din Constanța. Administratorul firmei este Remus Alfredo Budur, iar acționarii includ pe Gheorghe Lisandru și Ioan Claudiu Dobre. Cifra de afaceri raportată pentru anul 2024 a fost de 1.645.839 lei, cu un profit de 151.278 lei și datorii de 5.951.506 lei, având 13 angajați.