Renault 5: Componentele Comune cu Duster, Captur și Clio
Dacia a contribuit la succesul modelului electric Renault 5 prin furnizarea unor componente din platforma AmpR Small. Inginerii de la Renault au integrat piese din propria bancă pentru a electrifica platforma CMF-B, menținând costurile reduse.
Renault 5 este un proiect important pentru fostul CEO Luca de Meo, având ca scop relansarea vânzărilor de automobile electrice și competiția cu marii producători precum VW Group și Stellantis, care dispun de o gamă variată de vehicule electrice (BEV-uri).
Tehnologii Inovatoare pentru Renault 5
Modelul Renault 5 beneficiază de soluții tehnice care permit menținerea costurilor scăzute, dar în același timp asigură performanțe ridicate. Platforma AmpR Small, care se bazează pe arhitectura CMF-B, este conectată strâns de modelele Dacia.
Un specialist implicat în proiectul Renault 5 a menționat că timpul limitat și obiectivele stricte au forțat echipa să găsească soluții eficiente. Șasiul dedicat propulsiei electrice a permis o amplasare favorabilă a bateriei, spre deosebire de platformele cu multi-propulsie, care impun diverse restricții structurale.
Dimensiuni și Capacitate a Bateriei
Proiectarea bateriei a fost optimizată pentru a asigura protecția superioară a acesteia și rigidizarea structurii mașinii. Renault 5 este disponibil cu două opțiuni de baterie: una de 40 kWh și alta de 52 kWh. Fiecare modul de baterie cântărește 55 kg, ceea ce face ca bateria de 52 kWh să aibă o greutate totală de 220 kg.
Un aspect important este că designul actual limitează posibilitatea extinderii capacității bateriei în viitor, având în vedere dimensiunile caroseriei.
Renault 5: Componentele Derivate din Modelele Existente
Componentele platformei AmpR Small, utilizate în noul Renault 5, sunt preluate de la modele deja existente în gama Renault și Dacia, care utilizează platforma CMF-B. De exemplu, sistemul de direcție este similar cu cel de pe Captur, iar suspensia față este inspirată din Clio și Captur, având însă mici modificări.
Suspensia spate a fost proiectată ca o suspensie independentă, având rolul de a crea un spațiu mai mare pentru amplasarea bateriei, care este poziționată mai aproape de spate, pentru a asigura o distribuție optimă a masei. Din portofoliul CMF-B, soluția tehnică cea mai eficientă a fost derivată din Duster și Bigster, în versiunea 4×4, având o structură inferioară a caroseriei similară cu cea a lui Duster, ceea ce a permis economii de buget și câștigarea de spațiu.
Lansarea Renault 5 și Performanțele Sale
Renault 5 a fost lansat în 2024, însă livrările au început în acest an, înregistrând o creștere rapidă a comenzilor pe piețele europene. După primele șase luni ale acestui an, modelul a avut deja 34.175 de exemplare livrate în Europa, conform datelor Profit.ro, devenind cel mai vândut automobil electric în mai multe dintre piețele majore și lider pe segmentul electric în Franța, Germania, Italia și Spania.