Cresterea gătitului acasă și a comenzilor de mâncare
Conform datelor furnizate de Rabobank și Eurostat, vânzările cu amănuntul de produse alimentare în supermarketuri au crescut cu 1,5% în zona euro între ianuarie și mai 2023. În contrast, barurile și restaurantele au înregistrat o scădere de 0,3%. Aceste cifre sugerează o redresare mai rapidă a vânzărilor din supermarketuri comparativ cu cele din restaurante, în special pentru mesele obișnuite din timpul săptămânii.
Maria Castroviejo, analist în sectorul alimentar de consum al Rabobank, a menționat că a crescut popularitatea mâncărurilor gata preparate, sandvișurilor și salatelor. Această tendință indică o revenire a consumului de mâncare gătită sau livrată acasă, un comportament adaptat pe parcursul pandemiei COVID-19, când restricțiile au limitat ieșirile în oraș.
Serviciile de livrare de mâncare au raportat vânzări record, deși au întâmpinat provocări odată cu ridicarea restricțiilor. Delivery Hero, compania care deține platformele Glovo și Foodpanda, a observat că, în perioadele economice dificile, consumatorii aleg să comande mâncare acasă ca alternativă mai accesibilă decât a mânca în localuri.
Preferințele consumatorilor și influența economică
Un sondaj realizat de Hellofresh a arătat că 40% dintre respondenți au comandat mai multe kituri de preparare a mâncării în ultimele 12 luni, iar 93% se așteaptă să gătească la fel de mult sau mai mult în anul următor. Dintre cei care intenționează să gătească mai mult acasă, peste trei sferturi au menționat că economia a influențat această decizie.
De asemenea, vizitele la magazinele alimentare au depășit constant deplasările la restaurante și baruri în SUA. Datele colectate de Placer.ai arată o creștere de 1,3% a vizitelor la magazinele alimentare în iunie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce vizitele la restaurante au scăzut cu 0,4%.