Două companii aeriene, date în judecată pentru vânzarea locurilor fără fereastră
Companiile aeriene americane Delta Air Lines și United Airlines se află în fața instanței, după ce pasagerii au reclamat că au fost taxați suplimentar pentru locuri la fereastră, dar au fost așezați lângă un perete gol. Aceste acțiuni legale, care vizează fiecare companie în parte, solicită despăgubiri de milioane de dolari pentru peste un milion de clienți afectați.
Pasagerii susțin că Delta și United nu informează corect despre lipsa feronstrelor în timpul procesului de rezervare, chiar și atunci când percep taxe suplimentare pentru aceste locuri. Procesele, care au formulări similare, cer restituirea sumelor plătite pentru locuri pe fereastră care, de fapt, nu au feronstre. Avocații care reprezintă reclamanții au caracterizat această practică ca fiind „înșelătoare” și „ilegală”.
Documentele judiciare arată că, în cazul unora dintre avioanele Boeing și Airbus, locurile fără feronstre apar datorită poziționării conductelor de aer condiționat și a altor componente. Reclamanții au declarat că, dacă ar fi știut că aceste locuri nu au feronstre, nu ar fi ales să plătească mai mult pentru ele. În contrast, alte companii aeriene, precum American Airlines și Alaska Airlines, menționează clar în timpul procesului de rezervare dacă un loc nu include fereastră.