Serviciul de streaming muzical deținut de Google sărbătorește 10 ani de existență și introduce funcții noi inspirate de la Spotify. Cu această ocazie, Google a lansat un playlist denumit Taste Match, care combină preferințele mai multor utilizatori într-o singură listă de melodii, similar cu Spotify Blend.
În plus, YouTube Music va anunța utilizatorii despre lansările de albume noi, concerte și produse ale artiștilor preferați, tot după modelul Spotify. Printr-un parteneriat cu Bandsintown, serviciul îi va ajuta pe utilizatori să afle despre concertele din apropiere atunci când vizionează clipuri video ale artiștilor care au programate evenimente în zonă.
De asemenea, YouTube Music inaugurează o secțiune de comentarii, unde utilizatorii pot oferi feedback despre albumele și listele de melodii pe care le ascultă. Google afirmă că YouTube Music oferă acces la peste 300 de milioane de melodii, incluzând concerte, remixuri și cover-uri, în comparație cu cele 100 de milioane disponibile pe Spotify.
Serviciul se mândrește, de asemenea, cu 1,8 milioane de liste de melodii publice create de utilizatori. Cu toate acestea, YouTube Music, care a fost lansat după închiderea vechiului Play Music, întâmpină dificultăți în a convinge utilizatorii. În martie, YouTube Music și YouTube Premium aveau împreună 125 de milioane de abonați, în timp ce Spotify se bucură de aproximativ 700 de milioane de utilizatori, dintre care 276 de milioane sunt abonați plătitori.