Hot News
Știri de ultimă oră: Nicușor Dan lansează un apel urgent către judecători pentru o discuție „nelimitată” în contextul scandalului din justiție
Voci pentru justiție: zeci de mii de oameni se mobilizează în Piața Victoriei pentru demiteri și reforme urgente
Plajă, te rog! Un nou nume de marcă: Future, superstarul internațional, va străluci pe scena ediției din 2026
Decizia magistratului: Toate acuzațiile împotriva antrenorului Paul Neagu, vizat în cazul traficului de persoane, au fost anulate
Disney alocă un miliard de dolari pentru OpenAI: Sora va putea crea clipuri cu eroii din Star Wars, Marvel și Pixar
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: ANALIZĂ Companiile aeriene low-cost: sfârșitul unui model de succes?
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Economic > ANALIZĂ Companiile aeriene low-cost: sfârșitul unui model de succes?
Economic

ANALIZĂ Companiile aeriene low-cost: sfârșitul unui model de succes?

Data: 26 august 2025 - 17:51
Zaharia Stancu 193
Distribuie
analiza companiile aeriene low cost sfarsitul modelului castigator 68add7e0496bc

Sursa foto: Google Images

Companiile aeriene low-cost: sfârșitul modelului câștigător?

În ultima perioadă, modelul companiilor aeriene low-cost pare să fie sub o presiune crescândă. Wizz Air s-a retras recent de pe piața din Golful Persic, iar Play Airlines din Islanda a abandonat planurile de extindere pe piața transatlantică, concentrându-se în schimb pe destinații europene. De asemenea, Norse Atlantic Airways din Norvegia împrumută aeronave altor companii, ceea ce sugerează o instabilitate în sector.

Un an de cotitură se preconizează pentru 2025, iar marile companii aeriene, precum Ryanair și easyJet, își confirmă soliditatea, în timp ce altele se confruntă cu dificultăți. Scott Kirby, CEO al United Airlines, a declarat recent că „modelul low-cost este mort” și a criticat practicile prin care companiile low-cost își atrag clienții, subliniind că aceste abordări nu mai sunt viabile pe termen lung.

Ed Bastian, CEO al Delta Air Lines, a afirmat că nu se poate continua cu pierderi și că „companiile aeriene care nu pot atinge pragul de rentabilitate nu vor putea continua cu modelele actuale de afaceri.” Aceasta reflectă o tendință generală în industria aviatică, în care companiile trebuie să se adapteze la noile realități ale pieței pentru a supraviețui.

În concluzie, provocările actuale cu care se confruntă companiile aeriene low-cost sugerează că acest model de afaceri ar putea fi în declin, fiind necesare schimbări semnificative pentru a răspunde cerințelor clienților și a asigura sustenabilitatea pe termen lung.

Companiile aeriene low-cost: presiuni și provocări

Potrivit experților, companiile aeriene low-cost se confruntă cu o presiune crescândă din partea transportatorilor tradiționali, care au egalat tarifele pe rutele unde concurează direct. Această situație a dus la o reducere a facilităților incluse în prețurile biletelor, ceea ce afectează sensibilitatea clienților la prețuri. Dacă tarifele transportatorilor low-cost se apropie prea mult de cele ale companiilor mari, cum ar fi Delta sau United, avantajul lor competitiv se diminuează.

Cresterea și tranziția modelului low-cost

După o perioadă de creștere constantă, modelul companiilor aeriene low-cost intră într-o fază de tranziție. În 2024, se estimează că un sfert din locurile de pe zborurile globale vor fi oferite de aceste companii. Dintre cele 741 de companii aeriene chestionate, 114 sunt clasificate ca „fără pretenții”, iar patru dintre primele zece companii aeriene din lume sunt low-cost.

Provocările financiare ale companiilor low-cost

Din punct de vedere financiar, companiile aeriene low-cost se confruntă cu dificultăți. De exemplu, Southwest Airlines a fost nevoită să își revizuiască modelul de afaceri sub presiunea investitorilor, introducând taxe pentru servicii care erau anterior gratuite. De asemenea, compania Play a suspendat zborurile pentru a se restructura, înregistrând pierderi semnificative în prima jumătate a anului.

Schimbările recente ale Wizz Air

Wizz Air a închis recent filiala din Abu Dhabi, care nu a reușit să genereze profituri, și și-a redus comenzile pentru aeronave noi, concentrându-se pe piețele din Europa de Est. Aceste schimbări reflectă o adaptare la noile condiții de piață și o încercare de a-și întări poziția competitivă.

Pe scurt, companiile aeriene low-cost se află într-un moment crucial, confruntându-se cu provocări financiare și cu o competiție acerbă din partea transportatorilor tradiționali, ceea ce ridică întrebarea dacă modelul lor de afaceri va continua să fie viabil în viitor.

Companiile aeriene low-cost: provocări pentru modelul de afaceri

Compania aeriană ultra-low-cost Spirit Airlines, cunoscută pentru serviciile sale controversate, a tras un semnal de alarmă cu privire la viitorul său financiar. Într-un comunicat, aceasta a anunțat că nu reușește să îmbunătățească suficient rezultatele financiare pentru a satisface cerințele de lichiditate ale creditorilor, ceea ce a dus la un „risc de lichiditate”.

Ca răspuns la această situație, Spirit ia în considerare vânzarea de aeronave și alte active pentru a strânge numerar, în timp ce negociază cu unii creditori. Compania, care are sediul în Florida și operează o flotă de 45 de aeronave Airbus, va concedia 270 de piloți și va retrograda alți 140 de la gradul de căpitan la cel de primi ofițeri.

În cazul în care măsurile de reducere a costurilor nu vor avea succes, Spirit a avertizat că există „îndoieli serioase” cu privire la capacitatea sa de a continua operațiunile în următoarele 12 luni.

Încercări de diversificare a veniturilor

Pentru a-și îmbunătăți situația financiară, Spirit a introdus servicii mai tradiționale, inclusiv locuri premium și pachete tarifare similare cu cele ale companiilor aeriene majore. Totuși, aceste măsuri nu au fost suficiente, compania raportând o pierdere de 184 de milioane de euro în ultimele trei luni.

Impactul asupra pieței și consumatorilor

Analistul Fitzgerald a avertizat că falimentul Spirit Airlines ar putea conduce la creșterea tarifelor medii pentru bilete. Studiile recente arată că, după ce Spirit a abandonat anumite rute, tarifele medii de bază au crescut cu 5,7% față de anul anterior, ceea ce sugerează că consumatorii ar putea plăti mai mult pentru zboruri în viitor.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent o noua tara ia masuri dure contra trotinetelor electrice 68add45368355 O nouă țară impune restricții severe asupra trotinetelor electrice
Articolul următor comandorul mihai danila fost comandant al garnizoanei mangalia a trecut in rezerva marina militara nu este doar o institutie ci o scoala de viata 68addb7fd193a Comandorul Mihai Dănilă, fost comandant al Garnizoanei Mangalia, a ieșit la pensie: Marina Militară reprezintă o instituție și o școală de viață.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
breaking news nicusor dan mesaj de ultima ora in scandalul din justitie presedintele invita magistratii la o discutie fara limita de timp 693b14a87cc27

Știri de ultimă oră: Nicușor Dan lansează un apel urgent către judecători pentru o discuție „nelimitată” în contextul scandalului din justiție

11 decembrie 2025 146
live text justitie nu coruptie protest in piata victoriei sute de manifestanti cer demiteri la varful justitiei si reforme imediate 693b0da383b4f

Voci pentru justiție: zeci de mii de oameni se mobilizează în Piața Victoriei pentru demiteri și reforme urgente

11 decembrie 2025 308
beach please anunta un nou headliner future un superstar international urca pe scena editiei 2026 693b0bacd61ff

Plajă, te rog! Un nou nume de marcă: Future, superstarul internațional, va străluci pe scena ediției din 2026

11 decembrie 2025 297
judecatorii constanteni au anulat toate actele de urmarire penala in dosarul in care paul neagu antrenorul lotului national feminin de bob si sanie era acuzat de trafic de persoane 693b0b3fdda55

Decizia magistratului: Toate acuzațiile împotriva antrenorului Paul Neagu, vizat în cazul traficului de persoane, au fost anulate

11 decembrie 2025 149
disney investeste 1 miliard de dolari in openai sora va putea genera videoclipuri cu personaje star wars marvel si pixar 693b09eb045de

Disney alocă un miliard de dolari pentru OpenAI: Sora va putea crea clipuri cu eroii din Star Wars, Marvel și Pixar

11 decembrie 2025 320
palmares spectaculos pentru sectia de kempo de la axiopolis cernavoda in 2025 693b086fc32ff

Succese remarcabile pentru echipa de kempo de la Axiopolis Cernavodă în 2025

11 decembrie 2025 275

Te-ar putea interesa și...

videofoto dan sucu anunta de ce a investit la genoa si ce va urma 6765b0697bcef
Economic

Dan Șucu anunță motivele pentru care a investit la Genoa și ce va urma

20 decembrie 2024 252
ipg mediabrands anunta promovari strategice in echipa de conducere locala mihai trandafir preia functia de ceo 6890c1e6156d3
Economic

IPG Mediabrands anunță promovări strategice în echipa de conducere locală, cu Mihai Trandafir în funcția de CEO.

4 august 2025 330
bursele europene au incheiat in scadere pe fondul temerilor legate de datorii si volatilitati bugetare 68300cdbabf2e
Economic

Bursele europene au încheiat în scădere din cauza temerilor legate de datorii și volatilități bugetare

23 mai 2025 318
cum activezi tiktok shop pe android si listezi primul produs 689dfb50a044d
Economic

Cum să activezi TikTok Shop pe Android și să listezi primul produs

14 august 2025 230
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?