Scăderea profitului BYD în contextul războiului prețurilor
Producătorul chinez de automobile electrice BYD a raportat o scădere a profitului trimestrial pentru prima dată în peste trei ani, ceea ce indică dificultăți în expansiunea companiei pe fondul campaniei autorităților chineze împotriva războiului prețurilor din industrie. În trimestrul al doilea, BYD a înregistrat un profit net de 6,4 miliarde yuani (aproximativ 894,7 milioane dolari), în scădere cu 29,9% comparativ cu aceeași perioadă din 2024.
Deși veniturile companiei au crescut cu 14%, ajungând la 200,9 miliarde yuani, în prima jumătate a anului profitul a crescut cu 13,8%, iar veniturile cu 23,3%. Totuși, în piața din China, BYD a avut a treia lună consecutivă de scădere a vânzărilor în iulie și a înregistrat prima reducere a producției din ultimele 17 luni.
Compania, rivală principală a Tesla în China, și-a propus un obiectiv ambițios de a vinde 5,5 milioane de mașini la nivel global în 2025, însă în primele șapte luni a livrat doar 2,49 milioane de unități, adică 45% din ținta stabilită. Analiștii estimează că este puțin probabil ca BYD să își atingă obiectivul anual, cu predicții de vânzări între 5 și 5,2 milioane de vehicule.
Situația financiară a companiei este tot mai presată, cu un deficit de capital de lucru crescut la 122,7 miliarde yuani la 30 iunie, comparativ cu 95,8 miliarde la finalul lunii martie. De asemenea, gradul de îndatorare a urcat la 71,1%, de la 70,7% în primul trimestru.
În iunie, BYD și alți mari constructori auto au semnat un angajament de a plăti furnizorii în maximum 60 de zile, ca răspuns la cerințele autorităților de la Beijing pentru o disciplină financiară mai strictă și pentru a stopa războiul prețurilor care afectează marjele din întreaga industrie.