Când vor crește salariile profesorilor, conform lui Ilie Bolojan
Ilie Bolojan a subliniat că nivelul actual de salarizare în învățământ nu este unul dorit, dar că acesta reflectă capacitatea economică a României în prezent. Premierul a declarat că salariile cadrelor didactice ar putea crește după anul 2026, în contextul unei analize serioase legate de majorarea acestora, odată ce perioada de criză va fi depășită.
Bolojan a explicat că economiile generate prin pachetul 2 de măsuri reprezintă aproximativ 10% din bugetul educației, iar acești bani vor fi reinvestiți în sistemul de învățământ. „Economiile reprezintă cam 10% din bugetul educației. Vom da cifre exacte la o lună de zile”, a adăugat el.
Premierul a menționat că, deși nu dorește să facă promisiuni nerealiste, este important să se prezinte soluții bazate pe condițiile actuale. De asemenea, a subliniat că sumele cheltuite pentru plata cu ora în învățământ vor fi, cel mai probabil, înjumătățite, iar norma de predare săptămânală a fost majorată, ceea ce va afecta structura sistemului educațional.
Creșterea salariilor profesorilor: declarațiile lui Bolojan
Premierul a subliniat că salariile profesorilor din România nu ating nivelul dorit, dar reflectă capacitatea economică actuală a țării. El a menționat că, deși este necesară o îmbunătățire a condițiilor financiare pentru cadrele didactice, actuala situație impune restricții bugetare.
Bolojan a asigurat că economiile realizate la bugetul Educației vor fi reinvestite în acest sector, pentru a sprijini proiectele de îmbunătățire a infrastructurii școlare și a resurselor educaționale. “Economiile care vor fi realizate vor fi direcționate, în anii următori, tot pentru Educație”, a declarat el.
În ciuda acestor asigurări, mii de profesori au protestat recent în București, cerând demisia ministrului Educației și subliniind problemele grave generate de măsurile de austeritate anunțate de Guvern. Sindicaliștii și-au exprimat nemulțumirea față de lipsa de reacție a autorităților în fața dificultăților cu care se confruntă sistemul educațional.
Discuțiile dintre profesorii protestatari și autorități au evidențiat tensiunile existente în contextul actual, iar ministrul Educației a caracterizat protestul ca fiind “neinspirat” și “complet nerealist” în condițiile constrângerilor fiscale. Această situație subliniază necesitatea urgentă de a aborda problemele din educație, în ciuda constrângerilor economice.