Reducerea cheltuielilor și eficientizarea primăriilor, pe agenda consultărilor Guvernului
Recent, la Palatul Victoria, au avut loc consultări între reprezentanții Guvernului și administrația publică locală, axate pe reforma administrației. Vicepremierii Marian Neacșu și Tánczos Barna, alături de ministrul Dezvoltării, Attila Cseke, au discutat despre reducerea cheltuielilor și creșterea eficienței activității în administrația publică locală.
Unul dintre subiectele principale abordate a fost analiza situației posturilor din administrația publică locală, în contextul obiectivului de reducere a cheltuielilor. Această discuție a inclus evaluarea numărului total de posturi aprobate, ocupate și vacante, precum și ocuparea acestora în funcție de serviciile publice oferite, cum ar fi evidența persoanei, poliția locală și asistența socială.
De asemenea, s-a discutat despre îmbunătățirea grilei de stabilire a numărului de personal din primării, având în vedere numărul de locuitori din unitățile administrativ-teritoriale. Acest demers are scopul de a spori eficiența serviciilor publice. O altă temă a fost redimensionarea structurilor interne din instituțiile publice pentru a eficientiza activitatea acestora.
Pe agenda consultărilor s-au aflat și investițiile, cu menționarea prioritizării finanțării proiectelor susținute prin PNRR, asigurându-se predictibilitate și transparență pentru susținerea investițiilor din Programul Anghel Saligny.
La discuții au participat și reprezentanți ai Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România, ai Asociației Comunelor din România, ai Asociației Municipiilor din România și ai Asociației Orașelor din România.