Ghid pentru utilizarea inteligenței artificiale în școli
Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat, în cadrul unei emisiuni la Digi24, că un ghid de utilizare a inteligenței artificiale (IA) în mediul preuniversitar va fi disponibil în aproximativ „una-două săptămâni”. Scopul acestui ghid este de a arăta cum poate fi utilizată IA astfel încât să „fie un plus, nu un minus” în educație.
David a subliniat că tot mai mulți elevi folosesc tehnologia IA în activitățile lor educaționale, dar mulți dintre aceștia sunt îngrijorați că utilizarea excesivă a acesteia le-ar putea afecta capacitatea de a învăța și de a gândi critic. Un raport din Marea Britanie indică faptul că doar 2% dintre elevi nu utilizează inteligența artificială în activitățile lor.
„Este extraordinar de bine că există o conștientizare a acestei probleme venită din partea elevilor”, a declarat David, adăugând că profesorii și elevii recunosc impactul tehnologiei. „Tehnologia, inclusiv inteligența artificială, nu este bună sau rea în sine, ci devine mai bună sau mai proastă în funcție de cum o utilizăm”, a mai spus el.
Ghidul va oferi instrucțiuni despre cum să folosească elevii inteligența artificială, punând accent pe procesul de învățare și pe pașii necesari pentru a atinge un rezultat dorit. David a menționat că, în România, există deja ghiduri de utilizare a inteligenței artificiale în învățământul superior, iar acest nou ghid se va concentra pe învățământul preuniversitar, unde sunt necesare resurse suplimentare.