Ghid pentru utilizarea inteligenței artificiale în școli
Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat că un ghid dedicat utilizării inteligenței artificiale (IA) în școlile preuniversitare va fi publicat în curând, în una-două săptămâni. Acest document va oferi îndrumări esențiale pentru integrarea tehnologiei în procesul de învățare, având ca scop susținerea acestuia, nu înlocuirea lui.
Conform unui raport britanic, o mare parte dintre elevi utilizează deja IA în activitățile educaționale, iar doar 2% dintre aceștia nu recurg la aceste instrumente digitale. Ministrul a subliniat că atât profesorii, cât și elevii sunt conștienți de importanța acestui fenomen, ceea ce este un aspect pozitiv. „Este remarcabil că și elevii ridică problema utilizării IA”, a afirmat Daniel David.
Ministrul a explicat că tehnologia, inclusiv IA, nu este intrinsec bună sau rea, ci depinde de modul în care este folosită. „Trebuie să învățăm să folosim corect sistemele de inteligență artificială pentru a rezolva problemele,” a adăugat el.
Ghidul va oferi recomandări despre pașii de utilizare a IA, astfel încât elevii să beneficieze de avantajele acestei tehnologii fără a diminua efortul propriu. De asemenea, documentul va furniza reguli clare și bune practici pentru integrarea inteligenței artificiale în procesul educațional preuniversitar, sprijinind atât profesorii, cât și elevii în utilizarea acestor instrumente într-un mod eficient.
În învățământul superior, universitățile au început deja să dezvolte ghiduri proprii pentru utilizarea IA, ceea ce subliniază importanța reglementării și orientării în acest domeniu.