Tinerii beau mai puțin alcool decât părinții lor
Un studiu recent evidențiază o tendință semnificativă în rândul tinerilor europeni, care consumă mai puțin alcool comparativ cu generațiile anterioare. Managerul unui restaurant din Cluj-Napoca a declarat că „vânzările de alcool au scăzut cu 25%”, confirmând schimbarea comportamentului de consum.
Motivele scăderii consumului de alcool
Psihologii sugerează că această reducere a consumului este legată de preocupările tinerilor față de identitatea socială. De asemenea, tinerii recunosc că scumpirile recente au un impact semnificativ asupra deciziilor lor. „Pentru o seară de vineri, vânzările de alcool au scăzut cu 20-25%, în timp ce produsele non-alcoolice au câștigat popularitate”, a afirmat Cristian Fazecaș, managerul restaurantului.
Grijile legate de sănătate și imaginea socială
Tinerii de astăzi sunt din ce în ce mai preocupați de imaginea pe care o proiectează. „Această generație este foarte bine țintită spre dezvoltare personală, întrebându-se ‘Cine sunt?’ și ‘Ce imagine arăt în societate?’”, explică psihologul Lenke Iuhos. Un tânăr a menționat: „Am redus băuturile alcoolice din cauza efectelor negative. Prefer să beau o cafea sau cocktail-uri non-alcoolice.”
O tânără a adăugat: „De obicei aleg non-alcoolice, dar dacă ies seara, îmi voi lua un cocktail, dar nu mai mult. Contează foarte mult prețurile în ziua de azi.” Studiul arată că un respondent din șapte a redus consumul de alcool, iar aproape un sfert dintre cei cu vârste între 25 și 35 de ani au renunțat complet la băuturile alcoolice.