Hot News
Strategii ingenioase pentru stimularea PIB-ului României cu până la 40 de miliarde de euro
Irineu Darău dezvăluie ipocrizia politică: „Astăzi afirmi cu tărie că ești sincer, iar mâine te contrazici flagrant”
„Interpretare neobișnuită: O judecătoare Eurovision din R. Moldova descifrează notele scăzute acordate României”
„Indiferență și ignoranță. Irineu Darău dezvăluie provocări extrem de dificile întâlnite în anumite întreprinderi de stat”
Conflict tumultuos între cele două tabere din stațiunea Mamaia
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: RFK Jr se pregătește să recomande americanilor să consume mai multe grăsimi saturate, contrazicând două decenii de cercetări medicale.
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Actual > RFK Jr se pregătește să recomande americanilor să consume mai multe grăsimi saturate, contrazicând două decenii de cercetări medicale.
Actual

RFK Jr se pregătește să recomande americanilor să consume mai multe grăsimi saturate, contrazicând două decenii de cercetări medicale.

Data: 25 octombrie 2025 - 20:01
Zaharia Stancu 380
Distribuie
rfk jr se pregateste sa recomande americanilor sa consume mai multe grasimi saturate contrazicand doua decenii de studii medicale 68fd0ff12e9ec

Sursa foto: Google Images

RFK Jr. recomandă consumul de grăsimi saturate

Robert F. Kennedy Jr., secretarul pentru sănătate și servicii sociale, are în plan să recomande americanilor să consume mai multe grăsimi saturate, o mișcare care contrazice recomandările nutriționale stabilite în ultimele două decenii. Aceasta decizie a stârnit îngrijorare în rândul experților din domeniu.

Cheryl Anderson, membru al consiliului de administrație al American Heart Association, a comentat că această recomandare ar putea reprezenta o schimbare semnificativă, având în vedere că „recomandarea privind grăsimile saturate a fost una dintre cele mai consecvente recomandări de la prima ediție a ghidurilor alimentare”.

Pe de altă parte, Ronald Krauss, profesor de pediatrie și medicină la Universitatea din California, San Francisco, a subliniat că, deși cercetările sale sugerează că grăsimile saturate pot fi mai puțin dăunătoare decât s-a crezut anterior, mesajul lui Kennedy de a consuma mai multe grăsimi saturate este unul problematic.

Kennedy a declarat că noile sale recomandări vor evidenția importanța consumului de grăsimi saturate din lactate, carne de calitate și legume, sugerând că aceste idei vor fi integrate și în sistemul de învățământ.

Cercetările lui Krauss au arătat că grăsimile saturate au un impact relativ neutru asupra sănătății, atâta timp cât sunt înlocuite cu grăsimi nesaturate, cum ar fi uleiul de măsline. Totuși, el a avertizat că înlocuirea grăsimilor saturate cu zaharuri și carbohidrați poate crește riscul de boli de inimă.

Anderson și Krauss sunt de acord că recomandările nutriționale ar trebui să se concentreze mai puțin pe nutrienți specifici, cum ar fi grăsimile saturate, și mai mult pe alimentele consumate de populație. „Oamenii nu mănâncă nutrienți. Ei mănâncă alimente”, a concluzionat Anderson.

RFK Jr. și recomandările privind grăsimile saturate

Robert F. Kennedy Jr. (RFK Jr.) intenționează să sugereze americanilor să consume mai multe grăsimi saturate, contrar a două decenii de studii medicale care indică riscurile asociate cu aceste tipuri de grăsimi. Această abordare ridică întrebări importante despre impactul grăsimilor saturate asupra sănătății, în special în contextul bolilor de inimă.

Controversele din știința nutriției

Potrivit cercetătorilor, consumul de carne, în special de carne roșie procesată, este asociat cu un risc crescut de boli cardiace, dar rămâne incert dacă acest risc este cauzat direct de grăsimile saturate sau de alte proprietăți ale acestor alimente. Studiile clinice pe termen lung pentru a evalua efectele consumului de grăsimi saturate sunt greu de realizat din motive etice.

Ghidurile nutriționale sunt formulate pe baza unor analize riguroase ale cercetărilor recente. De obicei, acestea sunt revizuite la fiecare cinci ani. Cea mai recentă versiune a raportului Dietary Guidelines for Americans, care urmează să fie publicată pentru perioada 2025-2030, ar putea fi influențată de recomandările lui Kennedy, ceea ce stârnește îngrijorări legate de sănătatea publică.

Impactul asupra sănătății populației

Creșterea nivelului de grăsimi saturate în mesele școlare și rațiile militare ar putea avea un efect negativ asupra colesterolului populației, crescând astfel riscul de boli cardiace. În prezent, recomandarea este ca grăsimile saturate să nu depășească 10% din totalul caloriilor, iar orice modificare a acestei limite ar putea avea consecințe semnificative asupra sănătății publice.

Criticii, precum expertul Krauss, afirmă că unele dintre afirmațiile lui Kennedy se bazează pe dovezi selectiv interpretate, ceea ce pune la îndoială validitatea recomandărilor sale.

În concluzie, decizia lui RFK Jr. de a recomanda un consum mai mare de grăsimi saturate contrazice consensul științific existent și ar putea afecta sănătatea publică într-un mod neprevăzut.

Etichete:grasimijrnutritierecomandarirfksaturate
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent dupa 30 de ani de succes cofetaria silvian din constanta a tras obloanele ce spune silviu miron celebrul cofetar care a pus bazele afacerii 68fd06f2d30b0 După 30 de ani de succes, cofetăria Silvian din Constanța s-a închis. Ce declarații face Silviu Miron, cofetarul renumit care a fondat afacerea
Articolul următor romania aproape de o premiera medicala prima inima artificiala complet implantabila din europa de est 68fd11839bd45 România, aproape de o premieră medicală: prima inimă artificială complet implantabilă din Europa de Est
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
cum ar putea creste pib al romaniei cu pana la 40 de miliarde euro studiu 6a09d43743e52

Strategii ingenioase pentru stimularea PIB-ului României cu până la 40 de miliarde de euro

17 mai 2026 320
exclusiv irineu darau socat de minciuna din politica azi stai in fata si esti sigur ca spun adevarul iar a doua zi fac exact opusul 6a09d0ade1012

Irineu Darău dezvăluie ipocrizia politică: „Astăzi afirmi cu tărie că ești sincer, iar mâine te contrazici flagrant”

17 mai 2026 202
s a cantat diferit o membra a juriului eurovision din r moldova explica punctajul mic acordat romaniei 6a09c9e2cbef3

„Interpretare neobișnuită: O judecătoare Eurovision din R. Moldova descifrează notele scăzute acordate României”

17 mai 2026 200
nepasare spre inconstienta irineu darau spune ca a gasit situatii foarte grele la unele companii de stat 6a09c62565121

„Indiferență și ignoranță. Irineu Darău dezvăluie provocări extrem de dificile întâlnite în anumite întreprinderi de stat”

17 mai 2026 254
foto video scandal intre doua gasti in statiunea mamaia 6a09c073ed7b7

Conflict tumultuos între cele două tabere din stațiunea Mamaia

17 mai 2026 311
exclusiv irineu darau a explicat care e varianta de guvern pe care nu o va vota este linia mea rosie ce spune despre strategia pnl usr 6a09bf1f213de

Irineu Darău dezvăluie opțiunea guvernamentală pe care o respinge: „Aceasta este limita mea”. Ce părere are despre planurile PNL-USR?

17 mai 2026 200

Te-ar putea interesa și...

video aglomeratie la metroul din bucuresti dupa parada de 1 decembrie unui calator i s a facut rau 692d8d92dfbad
Actual

Haos pe peronul metroului bucureștean după festivitățile de 1 Decembrie. Un pasager a avut nevoie de ajutor medical

1 decembrie 2025 198
profesorii vor continua protestele anunta sindicatele din invatamant cand ar putea avea loc acestea 68c2c79740a0b
Actual

Profesorii vor continua protestele, anunță sindicatele din învățământ. Care sunt datele posibile pentru desfășurarea acestora

11 septembrie 2025 214
exclusiv romascanu psd dupa anuntul primarului capitalei avem doar la usr doi candidati sigur domnul nicusor dan crede ca e independent 67608c2c35cb6
Actual

Romașcanu, PSD, după anunțul primarului Capitalei: Avem doar la USR doi candidați. Sigur, domnul Nicușor Dan crede că e independent.

17 decembrie 2024 404
pnl cere psd sa renunte la amenintarea cu blocarea votului pe buget riscul este ca romania sa intre intr un vid functional 69bad654c3ef0
Actual

PNL îndeamnă PSD să abandoneze amenințarea de a bloca votul bugetar: pericolul este ca România să ajungă „într-o stare de impas”

18 martie 2026 229
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?