Momente intense pentru Vlad Pascu! Rejudecarea cazului 2 Mai este solicitată.
Dosarul în care Vlad Pascu și Fundația Română pentru Asistarea Victimelor Accidentelor cer rejudecarea, în parte, a procesului deschis după tragedia de la 2 Mai, accident soldat cu doi decedați și trei răniți, se va afla astăzi, 18 noiembrie 2025, în atenția magistraților de la Înalta Curte de Casație și Justiție a României.
Potrivit datelor oficiale, judecătorul Nicolescu Alin Sorin, investit cu soluționarea cauzei, va analiza admisibilitatea acțiunii. La finalul acestei proceduri, dacă se constată respectarea anumitor proceduri legale, se va acorda un nou termen. Rămâne de văzut care va fi decizia de astăzi a Înaltei Curți de Casație și Justiție a României.
Vlad Pascu solicită rejudecarea dosarului în faza apelului, care a fost soluționat de judecătorii Curții de Apel Constanța, ce l-au condamnat definitiv la o pedeapsă de zece ani de închisoare. Pascu a fost suspectat că, „în dimineața zilei de 19 august 2023, a condus un autovehicul pe drumurile publice sub influența substanțelor psihoactive, iar la intrarea în localitatea 2 Mai, a acroșat un grup de persoane care se deplasau pe marginea drumului. În urma impactului, a rezultat decesul numiților O.A.S. (21 de ani) și D.R.M. (20 de ani), precum și vătămarea corporală a numiților B.D.D. (18 ani), C.V.A. (20 de ani) și I.C.L. (20 de ani)“. După producerea accidentului, inculpatul a părăsit locul accidentului, fiind ulterior depistat pe raza localității Vama Veche.
Aspecte din motivarea Curții de Apel Constanța
Curtea de Apel Constanța a decis condamnarea definitivă a lui Vlad Pascu la zece ani de închisoare, reținând în motivarea deciziei că „gradul foarte ridicat de pericol social al faptelor este evidențiat atât prin limitele de pedeapsă, cât și prin împrejurările și modul de comitere a infracțiunilor. Inculpatul a nesocotit normele de circulație rutieră, conducând autoturismul pe drumurile publice între două stațiuni intens populate, chiar și la ora matinală la care s-au săvârșit faptele, iar pe fondul neadaptării vitezei și al influenței substanțelor psihoactive, a produs un accident rutier soldat cu decesul a două persoane și vătămarea corporală a altor trei.“
Curtea a mai menționat că nu pot fi primite argumentele referitoare la ora, inexistența traficului pietonal și rutier ori lipsa unui trotuar, întrucât inculpatul a fost depistat conducând cu o viteză de 102,86 km/h, în condițiile în care viteza maximă admisă pe acel sector de drum era de 50 km/h (curbă deosebit de periculoasă). De asemenea, s-a stabilit că vizibilitatea era specifică răsăritului, deci nu tocmai redusă, iar traficul, fie pietonal, fie rutier, era inexistent.
Referitor la inexistența unui trotuar, Curtea de Apel a constatat că „victimele au mers pe trotuar până când porțiunea de drum a permis și, ajungând la capătul acestuia, și-au continuat drumul pe acostament, fără a avea posibilitatea de a traversa și a respecta întocmai dispozițiile art. 72 din O.U.G. nr. 195/2002, din motive obiective.“
„Atitudinea de regret a inculpatului, dublată de atitudinea sinceră în fața organelor judiciare, nu este aptă să determine reformarea modalității de sancționare, având în vedere conduita imprudentă ilustrată prin săvârșirea a două infracțiuni contra persoanei și două infracțiuni la regimul rutier, cu consecința reținerii concursului de infracțiuni, dar și inconștiența inculpatului cu privire la consecințele unor astfel de fapte. Atitudinea de recunoaștere a faptelor a fost deja valorificată prin reducerea limitelor de pedeapsă prevăzute de lege“, conform motivării.