Vergil Chițac analizează criza de la CT Bus
Conducerea CT Bus a anunțat măsuri de austeritate, printre care renunțarea temporară la tichetele de masă pentru angajați în lunile noiembrie și decembrie, plata orelor suplimentare după 90 de zile și eliminarea tichetelor de masă pentru angajații cu venituri nete peste 8.000 de lei. Aceste măsuri au fost propuse în cadrul unei ședințe a comisiei paritare din 13 noiembrie, având în vedere situația gravă în care se află compania.
Primarul Constanței, Vergil Chițac, a discutat despre problemele CT Bus într-un interviu recent, declarând: “Problemele sunt cauzate de managementul lor.” Edilul a respins ideea că dificultățile companiei ar fi cauzate de subfinanțare, afirmând: “Nu este subfinanțare. Noi finanțăm compensații calculate pe baza cheltuielilor de exploatare, conform unui audit întocmit de specialiști.” Chițac a menționat că ultimul audit va fi prezentat în Consiliul Local săptămâna aceasta, subliniind că vechiul preț a fost mai mic decât noul preț de 12,44 lei pe kilometru, iar banii au fost alocați conform acestui preț mai mic.
Edilul a adăugat că managementul CT Bus nu a reușit să-și facă ordine în finanțe și să se încadreze în buget, responsabilitatea căzând asupra conducerii companiei, care este subordonată Consiliului Local. “Cel mai ușor e să arătăm spre primar, că nu le dă primarul banii… Eu dau bani conform legii, conform auditului financiar,” a explicat Chițac.
Primarul a criticat, de asemenea, faptul că CT Bus are 50 de tonete care vând bilete, în contextul în care se discută despre informatizare și digitalizare. “În 2025? Și acum, 50% din cei care călătoresc cu CT Bus nu plătesc bilete… păi asta e treaba primarului?” a adăugat el.
Chițac a evidențiat și cheltuielile cu personalul, care reprezintă circa 70% din bugetul CT Bus, comparativ cu o altă companie similară dintr-un mare oraș din România, care se descurcă cu doar 50% din suma totală. “Ei cum se descurcă?” s-a întrebat retoric primarul.