Conflicte aprinse din cauza unui pod centenar peste râul Olt
În județul Brașov, autoritățile și localnicii sunt într-un conflict deschis privind demolarea unui pod centenar situat peste râul Olt. Autoritățile propun dărâmarea acestuia pentru a construi un pod nou, însă localnicii se opun acestei decizii, cerând ca noul pod să fie construit înainte de demolarea celui vechi. Aceștia avertizează că, în lipsa podului, vor fi nevoiți să ocolească zeci de kilometri pentru a traversa râul.
Podul, construit acum peste un secol, se află într-o stare avansată de degradare, reprezentând un pericol pentru cei care îl traversează. Localnicii au observat desprinderi de beton și surpări ale asfaltului, ceea ce le ridică semne de întrebare cu privire la siguranța acestuia.
Localnicii subliniază dificultățile întâmpinate din cauza acestei situații. „Avem copii, ocolim. Cum să lăsăm mașinile acolo, dacă suntem cu mașinile?! De ce să le lăsăm acolo?”, întreabă un localnic, în timp ce o femeie adaugă: „Sunt copiii cu școala, copiii cu serviciul în Brașov și e foarte greu. Și să mergi roată pe la Chichiș, trebuie să pleci cel puțin cu o oră mai repede.”
Consilierul local Ciprian Bătrânu menționează: „Ar trebui să mergem roată prin Doboli, Ilieni, 30-40 de kilometri dus, 30-40 de kilometri întors și asta este aproape imposibil.”
Pe de altă parte, autoritățile argumentează că construirea unui nou pod lângă cel existent ar implica costuri semnificative și exproprieri, iar reabilitarea podului vechi nu ar fi justificată. Adrian Stanciu, director general adjunct la Direcția Drumuri CJ Brașov, a declarat că există riscuri pentru persoanele care circulă pe podul vechi și că s-a propus construirea unei punți pietonale ca soluție alternativă.
Localnicii au solicitat încadrarea podului în categoria monumentelor istorice datorită vechimii sale, dar cererea le-a fost respinsă de Comisia de Cultură. Licitația pentru noul pod este programată să aibă loc până în aprilie anul viitor, cu un termen de execuție de 14 luni și costuri estimate de peste 18 milioane de lei, din bugetul județean.