Val de reclamații legate de problemele cu gazele în București, după explozia din Rahova
După explozia devastatoare din Rahova din luna octombrie, locuitorii din București au început să depună reclamații de fiecare dată când simt miros de gaz. De săptămâni întregi, mai multe blocuri din Capitală nu beneficiază de gaze naturale, deoarece Distrigaz nu dispune de suficiente echipe pentru a răspunde la sesizările consumatorilor, iar firmele autorizate de ANRE sunt suprasolicitate.
Intervalul de timp de la momentul în care se face o sesizare privind scurgerile de gaze până la rezolvarea problemei și repornirea gazului poate dura, în unele cazuri, luni de zile. Scurgerile de gaze au devenit tot mai frecvent raportate de consumatori. În cazul alertelor, răspunsurile sunt relativ rapide, însă problemele persistă ulterior. Dacă scurgerea de gaze se află la țeava din exteriorul blocului, responsabilitatea revine Distrigaz, iar în cazul în care scurgerea este la țeava din scara blocului, problema este de competența administratorului.
La nivel național, există aproximativ 1.700 de firme autorizate să intervină, însă majoritatea sunt copleșite de solicitări. Blocurile rămân fără gaz după ce senzorii detectează probleme, iar în cartierul 13 Septembrie, președintele de bloc a reușit să găsească o firmă care să intervină. Totuși, intervenția a fost întârziată de Distrigaz. Un administrator de bloc, Alexandru, a relatat: „A venit echipa respectivă, a făcut revizia pe coloana comună, deoarece cei care au reclamat oprirea gazului erau pe coloana comună. Au făcut demersurile către Distrigaz Sud, după care am așteptat cam trei săptămâni să vină cineva să ne dea drumul.”
Problemele nu s-au încheiat aici, deoarece au fost constatate scurgeri la robineții din apartamente. Într-un răspuns oficial, Distrigaz a afirmat că, în cazul în care, după verificare, continuă să existe scurgeri de gaze, procesul trebuie reluat, ceea ce provoacă un disconfort considerabil locatarilor. „Să nu ai gaze, să nu ai căldură, bine că n-a fost atât de frig, totuși, dar destul de neplăcut să stai o lună de zile fără gaze,” a spus un locatar.
Pentru a reporni gazul, toți locatarii trebuie să fie prezenți acasă, astfel încât specialiștii să se asigure că nu a rămas niciun aragaz pornit și că nu există riscuri de scăpări.