Hot News
Valul divorțurilor din România: 70% dintre căsnicii se destramă. Specialiștii dezvăluie cauzele acestui fenomen
Primăria Capitalei demarează lucrările de reabilitare a Lacului Herăstrău: Ce soartă îi așteaptă peștii și rațele?
Atenție! Conturi false pe platformele sociale diseminază informații eronate despre Ilie Bolojan și Cătălin Predoiu
Accident devastator pe calea ferată în Ialomița: o bătrână a pierit, iar un copil de doar 5 ani a suferit răni severe după ce au fost loviți de tren
CS Medgidia strălucește pe podium: fetele au devenit vicecampioane naționale la minivolei
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Ce a dezvăluit un studiu pe mii de gemeni despre legătura dintre depresie și consumul de fructe
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Politică > Ce a dezvăluit un studiu pe mii de gemeni despre legătura dintre depresie și consumul de fructe
Politică

Ce a dezvăluit un studiu pe mii de gemeni despre legătura dintre depresie și consumul de fructe

Data: 3 decembrie 2024 - 18:17
Zaharia Stancu 284
Distribuie
ce a aratat un studiu pe mii de gemeni despre legatura dintre depresie si fructe 674f2ef1d7abc

Sursa foto: Google Images

Legătura dintre depresie și consumul de fructe, conform unui studiu pe gemeni

Un studiu amplu realizat pe mii de gemeni sugerează o legătură semnificativă între consumul de fructe și legume și riscul de a dezvolta simptome depresive. Conducerea cercetării a fost asigurată de o echipă de la UNSW Sydney (Australia), care a analizat 3.483 de gemeni cu vârste de peste 45 de ani din Australia, Danemarca, Suedia și SUA.

Rezultatele studiului au arătat că indivizii care consumau mai multe fructe și legume raportau, în general, mai puține simptome de depresie. Concluzia cercetătorilor este că „un consum mai ridicat de fructe și legume poate proteja împotriva simptomelor depresive”. Dr. Annabel Matison, autoare principală a studiului, a subliniat importanța creșterii consumului de fructe și legume în rândul adulților de peste 45 de ani.

Corelație versus cauzalitate

Deși studiul sugerează o legătură între dietă și simptomele depresive, nu poate demonstra că dieta este cauza directă a acestor simptome. Gemenii care consumă mai multe legume ar putea avea și alte obiceiuri sănătoase, precum un stil de viață activ și un consum redus de alcool, care contribuie la bunăstarea acestora.

Studiiile pe gemeni sunt valoroase deoarece ajută la reducerea influenței altor factori, cum ar fi genetica și mediul familial. Dr. Karen Mather, coautoare a studiului, a explicat că „gemenii împart între 50-100% din fondul genetic și, atunci când sunt crescuți împreună, împărtășesc același mediu familial”, ceea ce facilitează o analiză mai clară a influențelor dietetice.

Beneficiile fructelor și legumelor

Fructele și legumele sunt bogate în fibre, vitamine și micronutrienți, esențiali pentru sănătatea mentală. Acestea pot sprijini microbiomul intestinal și pot proteja creierul de stresul oxidativ, contribuind astfel la îmbunătățirea stării de bine mintale. Dr. Matison a menționat că „influența microbiomului intestinal asupra depresiei, ca urmare a inflamației sistemice și neuroinflamației, este din ce în ce mai bine înțeleasă”.

Studiul a constatat că un consum mai mare de cartofi nu este asociat cu beneficii similare pentru starea de bine mintală, ceea ce sugerează că modul de preparare și consum poate influența efectele asupra sănătății. De asemenea, cercetătorii subliniază necesitatea unor studii suplimentare pentru a clarifica relația dintre consumul de cartofi și depresie.

În ciuda acestor beneficii, consumul de fructe și legume rămâne scăzut în Europa, Australia și America de Nord. De exemplu, în Scandinavia, consumul mediu este sub jumătate din cele cinci porții zilnice recomandate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS). Studiul sugerează că creșterea consumului de fructe și legume la nivelurile recomandate ar putea ajuta la reducerea simptomelor depresive, deși concluziile definitive încă necesită cercetări suplimentare.

Studiul a fost publicat în jurnalul Scientific Reports.

Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent senatul a aprobat un proiect pentru acordarea de concediu simultan pentru ambii parinti in familiile cu gemeni sau multipleti 674f2a5064af2 Senatul a aprobat un proiect pentru acordarea de concediu simultan ambilor părinți în familiile cu gemeni sau multipleți.
Articolul următor ce s a intamplat cu dintii oamenilor atunci cand fluorul a fost scos din apa 674f2effd1db5 Ce efect a avut eliminarea fluorului din apă asupra dinților oamenilor?
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
video val de divorturi in romania 7 din 10 casnicii nu rezista specialistii explica fenomenul 6a1e783325b61

Valul divorțurilor din România: 70% dintre căsnicii se destramă. Specialiștii dezvăluie cauzele acestui fenomen

11 iunie 2026 210
foto primaria capitalei anunta ca incepe golirea lacului herastrau pentru lucrari de reabilitare ce se intampla cu pestii si ratele 6a1dfd2532567

Primăria Capitalei demarează lucrările de reabilitare a Lacului Herăstrău: Ce soartă îi așteaptă peștii și rațele?

11 iunie 2026 195
mai avertizeaza conturi false pe retelele sociale raspandesc informatii despre ilie bolojan si catalin predoiu 6a1df61d822e8

Atenție! Conturi false pe platformele sociale diseminază informații eronate despre Ilie Bolojan și Cătălin Predoiu

11 iunie 2026 316
tragedie pe calea ferata in ialomita femeie de 70 de ani a murit copil de 5 ani ranit grav dupa ce au fost loviti de un tren 6a1dbddd6e2cb

Accident devastator pe calea ferată în Ialomița: o bătrână a pierit, iar un copil de doar 5 ani a suferit răni severe după ce au fost loviți de tren

11 iunie 2026 126
fetele de la cs medgidia sunt vicecampioane nationale la minivolei 6a1dae41e9344

CS Medgidia strălucește pe podium: fetele au devenit vicecampioane naționale la minivolei

11 iunie 2026 338
judoka de la csm constanta victor sandu pe podium la campionatele nationale u23 6a1ded842d958

Victor Sandu de la CSM Constanța, strălucind pe podiumul Campionatelor Naționale U23 în judo!

11 iunie 2026 322

Te-ar putea interesa și...

avertismentul pnl catre psd nu transformati dezbaterea bugetului intr un exercitiu politic 69b6e434cb6c2
Politică

PNL îndeamnă PSD: „Evitați să transformați discuția despre buget într-un joc politic”

15 martie 2026 337
ambulanta implicata intr un accident rutier in municipiul constanta 687c9c7116f12
Politică

Accident rutier în municipiul Constanța, implicând o ambulanță

20 iulie 2025 286
mihai fifor fost ministru psd al apararii a afirma ca militarii se pensioneaza la 48 de ani e o minciuna propagandistica 696663a69f9d2
Politică

Mihai Fifor, fost lider PSD al Apărării: Declarația că „militarii ies la pensie la 48 de ani” este o falsitate propagandistică

13 ianuarie 2026 239
obiceiuri de craciun si anul nou in satul traditional romanesc muzeul de arta populara constanta 6764dfa1488d8
Politică

Obiceiuri de Crăciun și Anul Nou în satul tradițional românesc la Muzeul de Artă Populară Constanța

20 decembrie 2024 478
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?