Estimările oamenilor de afaceri privind costurile campaniei lui Călin Georgescu
Oamenii de afaceri estimează că campania electorală a lui Călin Georgescu a costat peste 50 de milioane de euro. Aceștia cer autorităților să verifice sursele de finanțare acolo unde acestea nu sunt clare. Călin Georgescu susține că nu a investit niciun leu în campania sa electorală.
Dan Șucu, președintele Confederației Patronale Concordia, a declarat că, având în vedere experiența sa în afaceri, costurile de transmitere a mesajelor în campania electorală sunt semnificative. „Estimăm că sumele cheltuite până acum depășesc 50 de milioane de euro”, a spus el. În anumite zile, costurile pentru postările pe rețelele de socializare au ajuns la 3 milioane de euro, conform calculelor sale.
Șucu a subliniat importanța transparenței financiare în campaniile electorale, afirmând că alegătorii ar trebui să fie informați despre sursele de finanțare înainte de a vota. „Este netransparent. Eu, înainte de a vota, mi-aș dori să cunosc cine investește toate sumele acestea”, a adăugat el.
În ciuda acestor estimări, Călin Georgescu a raportat la Autoritatea Electorală Permanentă că nu a cheltuit nimic în timpul campaniei pentru primul tur al alegerilor prezidențiale. În plus, organizația Expert Forum a întreprins acțiuni legale prin depunerea unei sesizări la AEP, la începutul săptămânii.