Alina Sudriu vorbește despre noul parteneriat cu un mare retailer
Alina Sudriu, fondatoarea Grace Couture Cakes, își exprimă entuziasmul pentru lansarea celui de-al treilea parteneriat cu un important retailer, planificată pentru începutul anului 2025. Această direcție strategică se aliniază cu obiectivele de expansiune ale companiei, care se concentrează pe colaborările cu marii retaileri, mai degrabă decât pe deschiderea de noi cake shop-uri.
În prezent, Grace Couture Cakes are deja parteneriate cu doi mari retaileri, care se estimează că vor contribui cu peste 50% din cifra de afaceri a companiei în 2024. Sudriu subliniază importanța acestor colaborări, afirmând că acestea au generat cele mai mari cifre din grup în acest an.
Investițiile în laboratorul dedicat acestor parteneriate au depășit 450.000 de euro, fiind necesare procese de certificare riguroase pentru a asigura calitatea produselor. Sudriu menționează că aceste investiții sunt cruciale pentru a demonstra capacitatea de a satisface cerințele retailerilor mari.
Cu o cifră de afaceri estimată la peste 4,2 milioane de euro în acest an și o proiecție de creștere până la 6 milioane de euro în 2025, Grace Couture Cakes se afirmă ca un jucător important pe piața de deserturi, având deja o reputație solidă în segmentul de evenimente.
Antreprenoarea încheie prin a reafirma angajamentul Grace Couture Cakes de a menține poziția de lider în furnizarea de deserturi pentru evenimente, o direcție care a fost esențială în atragerea de noi parteneri.
i un pas spre digitalizarea zonei de evenimente. CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Planul de expansiune al rețelei de supermarketuri românești Senic. Primul parc de retail din portofoliu Practic, am lansat pe site-ul nostru o platformă separată de online shop în care se poate comanda direct toate torturile personalizate pe care noi le realizăm, inclusiv cutiile de tasting. Și clienții noștri au îmbrățișat această variantă. Oamenii sunt din ce în ce mai ocupați și nu mai vor să facă drumuri la cofetării, la degustări și se comandă totul online și clar digitalizarea ne ajută foarte mult”, mai spune aceasta. În ceea ce privește piața de HoReCa în general, Alina Sudriu precizează că este un domeniu “foarte dinamic și expus trendurilor internaționale”. “E o explozie pe social media de trenduri. Suntem atenți la tot, triem ce ni se potrivește, adoptăm pentru Grace Couture Cakes. Provocarea este mereu de a rămâne actuali și relevanți atunci când avem colecții noi de deserturi. CITEȘTE ȘI FOTO Mircea Lucescu devine investitor minoritar Purcari Anul ăsta au fost foarte în vogă torturile retro decorate cu frișcă, cu fructe, cu fundițe, genul de desert vintage pe care consumatorii din zona asta de nunți, botezuri, aniversări l-au îmbrățișat și l-au adoptat. Există un trend și pe culori atunci când vine vorba de alegerea torturilor aniversare sau de nuntă sau pentru evenimente. Am văzut și o creștere a vânzărilor pentru torturile cu gusturi mai exotice, cum ar fi de mango, fructul pasiunii, dar și a tot ce conține fistic”, explică ea. Consumatorii în schimb pun un accent tot mai mare pe calitatea produselor și ca acestea să fie realizate cu ingrediente naturale. “Există o deschidere mult mai mare de a mânca ceva dulce, calitativ, astfel încât să nu mai simți că e o plăcere vinovată. Nu am observat însă neapărat un trend pe fără zahar, pentru că lumea se teme mai mult de alternative și de îndulcitori, dar oamenii consumă ceva dulce, light. Deci e un un trend spre puțin zahăr. Nu am observat neapărat și nici nu avem o cerere fulminantă de produse complet fără zahăr”, adaugă Alina Sudriu. CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Manufaktura The Coffee Shop reia extinderea în afara Capitalei și pregătește lansarea francizei: Putem trece de 100 spații ușor. Discuții cu potențiali investitori. Foarte multă lume crede că antreprenorii HoReCa stau pe saci cu bani! Anul acesta, prețurile la deserturile din cofetării au crescut cu circa 15%, fiind impactate pe de-o parte de majorarea TVA-ului la produsele care conțin zahăr adăugat de la 9% la 19%, iar pe de altă parte de dublarea prețului la ciocolată. “Mare parte din ce a văzut clientul final a fost datorat creșterii TVA-ului. Dar nu cred că va mai fi un șoc atât de mare în 2025. Există la nivel național o temere asupra impredictibilității acestei fiscale, dar eu sper să nu mai apară schimbări atât de bruște de taxări”, mai spune aceasta. “Cofetari se găsesc greu, dar noi avem o rată mare de retenție a echipei de bază, a nucleului de de angajați și am completat nevoile firmei cu angajații străini din Asia, care nu vin cu pregătire de cofetar, dar pot suplini foarte ușor rolul de ajutor de cofetar și cumva avem o stabilitate în echipă. Nu mai este atât de problematic domeniul acesta”, mai adaugă ea.