Leapmotor lansează primul automobil hibrid în Europa pentru a ocoli taxele vamale
Producătorul auto chinez Leapmotor, adus în Europa de Stellantis, își diversifică strategia pentru a evita taxele vamale. Modelul C10, anunțat cu motorizare plug-in hybrid sub forma unui range extender, a captat atenția datorită raportului favorabil între tehnologie și preț.
Cu excepția pieței din România, unde prețul depășește nivelurile din toate țările europene, Leapmotor C10 reprezintă o alternativă bine echipată și accesibilă comparativ cu mașinile construite de mărcile europene. Principalul obstacol în lansarea C10 în Europa a fost tariful vamal impus de Comisia Europeană, din cauza subvențiilor de stat primite de Leapmotor. Astfel, SUV-ul trebuia să adauge un tarif vamal de 30,7% la prețul de vânzare pentru versiunile electrice.
Cu toate acestea, motorizarea hibridă permite importatorului să ofere C10 cu motorizare electrică cu range-extender, calificându-l în categoria motoarelor hibride cu încărcare la priză (PHEV). Datorită acestei clasificări, C10 REEV nu va fi supus taxelor vamale, cu excepția unei taxe de 10% aplicabile tuturor mașinilor importate din China.
Noul model Leapmotor C10 REEV va debut oficial la Salonul Auto de la Bruxelles în ianuarie 2025 și va fi disponibil pe piață în cursul anului viitor. Conform informațiilor furnizate de compania chineză, C10 REEV este echipat cu un motor electric de 158 kW (215 CP) și un motor cu ardere internă de 1.5 litri. Bateria de 28,4 kWh oferă o autonomie electrică de 145 km (WLTP), în timp ce autonomia totală combinată depășește 950 km.
Cu un consum de combustibil de doar 0,4 l/100 km în modul combinat și emisii de CO2 de 10 g/km, C10 REEV oferă o opțiune atrăgătoare pentru cei care caută o mașină electrică, dar care doresc și siguranța unei motorizări convenționale, beneficiind în același timp de avantajele tehnologiei electrice.
Leapmotor lansează primul automobil hibrid în Europa
Leapmotor a introdus pe piața europeană primul său automobil hibrid, având ca scop ocolirea taxelor vamale. Această mișcare strategică este susținută de grupul Stellantis, care a investit semnificativ în Leapmotor și acționează ca reprezentant exclusiv al mărcii pe piețele internaționale, inclusiv în Europa.
Tehnologia hibridă și avantajele sale
Automobilul hibrid Leapmotor C10 utilizează un sistem similar cu cel al Nissan, bazat pe un motor electric care pune în mișcare roțile cu ajutorul energiei din baterie. Atunci când bateria atinge un nivel scăzut, motorul termic se activează, funcționând ca un generator electric pentru a reîncărca bateria. Această configurație este esențială pentru strategiile de adaptare la cerințele pieței europene.
Modelul T03 și producția
Modelul T03, care are dimensiuni comparabile cu cele ale Dacia Spring, este deja asamblat din kit-uri de caroserie în uzina Stellantis din Slovacia. Acesta poate fi achiziționat fără a fi supus taxelor vamale, consolidând astfel poziția Leapmotor pe piața europeană.