„`html
Forajul la al 4-lea tunel pe secțiunea Apața-Cața
Compania de construcții AKTOR a demarat forajul celui de-al patrulea tunel pe secțiunea Apața-Cața a tronsonului de cale ferată Brașov-Sighișoara. Acest demers face parte dintr-un proiect amplu care vizează dezvoltarea Coridorului Rin-Dunăre, având ca scop îmbunătățirea conectivității în România.
În luna decembrie, AKTOR a pus în funcțiune a patra mașină de foraj TBM (tunnel boring machine), denumită Konstantina. Aceasta va săpa, alături de mașina de foraj Alexandra, două tuneluri cu o lungime de câte 5,1 km, în direcția Homorod. Tunelurile sunt parte integrantă a unei serii de lucrări care includ și perechea de tuneluri sudică, forată anterior de TBM-urile Varvara și Eleni.
Proiectul este unul dintre puținele din Europa în care patru mașini forează simultan tuneluri, demonstrând capacitatea AKTOR de a livra infrastructuri de ultimă generație. Alexandros Exarchou, CEO al Aktor Group, a subliniat importanța acestui proiect pentru mobilitatea regională și a adus mulțumiri echipei de muncitori pentru efortul depus.
Pe parcursul forajului, TBM-urile montează prefabricate de beton pentru a forma structura circulară a tunelului, un proces care necesită o planificare detaliată. Cu ajutorul acestei tehnologii moderne, se asigură o execuție mai precisă și sigură, diminuând impactul asupra mediului înconjurător.
La final, tunelurile vor fi interconectate printr-o serie de galerii de legătură, contribuind astfel la eficiența și funcționalitatea infrastructurii feroviare din zonă.
„`
Forajul la al 4-lea tunel pe secțiunea Apața-Cața
Aktor a demarat lucrările de foraj pentru al 4-lea tunel din cadrul secțiunii Apața-Cața a tronsonului de cale ferată Brașov-Sighișoara. Acest proiect face parte din viitoarea linie de cale ferată Brașov-Simeria, parte integrantă a Coridorului Rin-Dunăre.
Contractul pentru realizarea acestui proiect a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul format din AKTOR SA, Alstom Transport SA și Compania Arcada. Proiectul beneficiază de cofinanțare din partea Uniunii Europene.
Compania AKTOR România, cea mai mare subsidiară de construcții a grupului AKTOR, este activă în România de peste 20 de ani și a încheiat până acum șase proiecte majore, având în prezent șapte proiecte în derulare, inclusiv reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria.
Forajul este realizat cu ajutorul a patru mașini de forat TBM, construite de compania HERREKNECHT, fiecare având un diametru interior de 8,6 metri. Aceste mașini pot foreza tuneluri la o viteză medie de 10-15 metri pe zi, lucrând șase zile pe săptămână, urmate de o zi de întreținere.