Hot News
Strategii ingenioase pentru stimularea PIB-ului României cu până la 40 de miliarde de euro
Irineu Darău dezvăluie ipocrizia politică: „Astăzi afirmi cu tărie că ești sincer, iar mâine te contrazici flagrant”
„Interpretare neobișnuită: O judecătoare Eurovision din R. Moldova descifrează notele scăzute acordate României”
„Indiferență și ignoranță. Irineu Darău dezvăluie provocări extrem de dificile întâlnite în anumite întreprinderi de stat”
Conflict tumultuos între cele două tabere din stațiunea Mamaia
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Cel mai mare studiu realizat până în prezent asupra legăturii dintre dietă și cancer: constatări și concluzii
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Showbiz > Cel mai mare studiu realizat până în prezent asupra legăturii dintre dietă și cancer: constatări și concluzii
Showbiz

Cel mai mare studiu realizat până în prezent asupra legăturii dintre dietă și cancer: constatări și concluzii

Data: 13 ianuarie 2025 - 07:08
Zaharia Stancu 436
Distribuie
ce a constatat cel mai mare studiu realizat pana in prezent cu privire la legatura dintre dieta si cancer 67849f0d2b61d

Sursa foto: Google Images

Studiul privind legătura dintre dietă și cancerul intestinal

Un studiu realizat de Universitatea Oxford din Marea Britanie a constatat că creșterea aportului de calciu și lactate poate reduce riscul de cancer intestinal cu aproape 20%. Aceasta este cea mai amplă cercetare efectuată până în prezent cu privire la conexiunea dintre regimul alimentar și cancerul colorectal.

Cercetătorii au analizat 97 de factori dietetici și impactul acestora asupra riscului de cancer colorectal, folosind date de la peste 542.000 de femei pe o perioadă medie de 16 ani. Rezultatele au arătat că un aport suplimentar de 300 mg de calciu pe zi este asociat cu o scădere de 17% a riscului de cancer colorectal. Alimentele bogate în calciu, precum laptele și iaurtul, au fost legate de un risc mai scăzut de diagnosticare a cancerului intestinal.

Studiul a confirmat, de asemenea, informațiile anterioare cu privire la riscurile consumului de carne roșie și carne procesată, care contribuie la creșterea riscului de cancer colorectal. Un consum regulat de peste 30 g de carne procesată pe zi duce la o creștere a riscului cu 8%.

Specialiștii subliniază că mai mult de jumătate din cazurile de cancer intestinal pot fi prevenite prin modificări ale dietei. Calciul joacă un rol protector, având capacitatea de a se lega de acizii biliari și de acizii grași liberi din intestin, ceea ce reduce efectele oncologice.

Aceste descoperiri sugerează că o alimentație care include surse de calciu, atât din lactate, cât și din alte alimente, poate contribui semnificativ la reducerea riscului de cancer intestinal.

Studiu cu privire la legătura dintre dietă și cancer

Cel mai mare studiu realizat până în prezent a evidențiat legătura dintre dietă și riscul de cancer colorectal, subliniind importanța calciului în alimentație. Conform cercetării, alimentele și băuturile bogate în calciu, cum ar fi laptele și iaurtul, sunt asociate cu un risc mai scăzut de cancer colorectal. Studiul sugerează că efectul benefic al calciului se observă atât din sursele lactate, cât și din cele non-lactee.

În contrast, consumul de alcool a fost legat de o creștere a riscului de cancer colorectal, cu o asociere clară între o cantitate suplimentară de 20 g de alcool (echivalentul unui pahar mare de vin) și o creștere cu 15% a riscului de cancer intestinal. De asemenea, carnea roșie și carnea procesată au fost identificate ca având un risc crescut, cu 30 g suplimentare pe zi fiind asociate cu o creștere de 8% a riscului.

Dr. Keren Papier, epidemiolog și specialist principal în nutriție la departamentul pentru sănătatea populației de la Oxford, a declarat că acest studiu subliniază rolul potențial al calciului în dezvoltarea cancerului intestinal și că sunt necesare cercetări suplimentare pentru a înțelege impactul acestuia asupra sănătății în diferite populații.

În Regatul Unit, cancerul de intestin este unul dintre cele mai frecvente tipuri de cancer, ceea ce face esențială înțelegerea modului de prevenire a acestei boli, conform Sophiei Lowes, manager principal pentru informații medicale la Cancer Research UK.

Etichete:cancerdietăsanatoasastudiuukviata
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent foto video cazul femeii taiate pe fata la judecatoria constanta s ar putea rejudeca totul se decide azi 678499a523d3d Cazul femeii tăiate pe față la Judecătoria Constanța s-ar putea rejudeca. Totul se decide astăzi.
Articolul următor topirea ghetii din antarctica ar putea provoca eruptia a peste 100 de vulcani ascunsi sub calota glaciara 67849f190bf94 Topirea gheții din Antarctica ar putea provoca erupția a mai mult de 100 de vulcani ascunși sub calota glaciară.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
cum ar putea creste pib al romaniei cu pana la 40 de miliarde euro studiu 6a09d43743e52

Strategii ingenioase pentru stimularea PIB-ului României cu până la 40 de miliarde de euro

17 mai 2026 320
exclusiv irineu darau socat de minciuna din politica azi stai in fata si esti sigur ca spun adevarul iar a doua zi fac exact opusul 6a09d0ade1012

Irineu Darău dezvăluie ipocrizia politică: „Astăzi afirmi cu tărie că ești sincer, iar mâine te contrazici flagrant”

17 mai 2026 202
s a cantat diferit o membra a juriului eurovision din r moldova explica punctajul mic acordat romaniei 6a09c9e2cbef3

„Interpretare neobișnuită: O judecătoare Eurovision din R. Moldova descifrează notele scăzute acordate României”

17 mai 2026 200
nepasare spre inconstienta irineu darau spune ca a gasit situatii foarte grele la unele companii de stat 6a09c62565121

„Indiferență și ignoranță. Irineu Darău dezvăluie provocări extrem de dificile întâlnite în anumite întreprinderi de stat”

17 mai 2026 254
foto video scandal intre doua gasti in statiunea mamaia 6a09c073ed7b7

Conflict tumultuos între cele două tabere din stațiunea Mamaia

17 mai 2026 311
exclusiv irineu darau a explicat care e varianta de guvern pe care nu o va vota este linia mea rosie ce spune despre strategia pnl usr 6a09bf1f213de

Irineu Darău dezvăluie opțiunea guvernamentală pe care o respinge: „Aceasta este limita mea”. Ce părere are despre planurile PNL-USR?

17 mai 2026 200

Te-ar putea interesa și...

radu adrian topor si a ridicat o vila in centrul orasului 68de817eac539
Showbiz

Radu Adrian Topor a construit o vilă în centrul orașului

2 octombrie 2025 396
cine a convins o pe andreea antonescu sa pozeze nud la 18 ani a primit 30 000 de euro pentru pictorialul din playboy 6756df823cee1
Showbiz

Cine a convins-o pe Andreea Antonescu să pozeze nud la 18 ani și a primit 30.000 de euro pentru pictorialul din Playboy.

9 decembrie 2024 266
Showbiz

Cuvântul folosit de Dana Budeanu despre ținuta Melaniei Trump de la învestirea soțului ei. Prima-doamnă și-a ascuns privirea.

21 ianuarie 2025 332
revelion la antena 1 10 motive pentru care nu ar trebui sa ratezi show ul prezentat de ilona brezoianu si florin ristei 67740ab5d1db5
Showbiz

Revelion la Antena 1: 10 motive pentru care trebuie să urmărești show-ul prezentat de Ilona Brezoianu și Florin Ristei.

31 decembrie 2024 256
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?