Ministrul Educației: România are prea puțini studenți
Ministrul Educației, Daniel David, a declarat într-un interviu la Digi24 că România se confruntă cu o problemă a numărului insuficient de studenți și nu cu un exces de studenți, așa cum susțin unii colegi din mediul universitar. El a subliniat necesitatea creșterii procentului din populație care urmează studii de licență.
„Dacă îi lași în afara sistemului, devin victimele manipulării și ale fake news-ului. Licența ar trebui să fie percepută astăzi ca un element esențial, similar cu liceul din trecut”, a afirmat ministrul.
Daniel David a criticat mentalitatea unora dintre colegii săi care consideră că ar trebui să avem mai puțini studenți, explicând că, în realitate, este esențial ca mai mulți tineri să acceseze studiile superioare. El a adăugat că, în majoritatea domeniilor, studiile de licență ar trebui să fie mai generale, permițând studenților să se familiarizeze cu diferite discipline înainte de a-și alege specializarea la nivel de masterat.
Ministrul a evidențiat și problema abandonului în rândul studenților, menționând că specializarea timpurie în cadrul programelor universitare contribuie la acest fenomen. „În loc să le oferim o pregătire mai largă în primii ani, începem specializarea din anul 1, ceea ce este o greșeală”, a spus el.
Statisticile arată că, în România, doar aproximativ 18-20% din populație are studii superioare, comparativ cu 50% în Irlanda și 30% media europeană. „Este esențial să revizuim abordarea noastră față de educația superioară pentru a crea mai multe oportunități pentru tineri”, a concluzionat David.
Ministrul Educației clarifică mitul despre numărul de studenți
Ministrul Educației a declarat că există o percepție greșită în societate referitoare la numărul de studenți din țară. El a subliniat că nu avem prea mulți studenți, ci dimpotrivă, avem prea puțini. Această afirmație a fost făcută pentru a combate miturile care circulă în mediul public.
„Este un mit și îl spun explicit – nu avem prea mulți studenți, avem prea puțini studenți”, a conchis ministrul Educației.
Aceste declarații subliniază necesitatea de a revizui modul în care percepem educația superioară și importanța creșterii numărului de studenți în sistemul educațional.
Editor: Ana Petrescu