Autoritatea de reglementare a UE revizuiește politica privind zborurile cu un singur pilot
Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA) a anunțat recent o schimbare în abordarea sa față de operațiunile aeriene cu un singur pilot, diminuând deschiderea anterioară pentru această practică. Companiile aeriene își doresc să reducă numărul de piloți pentru a economisi costuri, susținând că tehnologiile moderne permit zboruri sigure cu un singur pilot în cabină. Totuși, sindicatele se opun acestei idei, subliniind importanța unei echipe de piloți în cockpit.
În actualizarea anuală a Planului european pentru siguranța aviației, EASA a specificat că va lansa un studiu pentru a evalua impactul noilor tehnologii avansate pentru cabina de pilotaj. Janet Northcote, purtător de cuvânt al EASA, a declarat că agenția va concentra eforturile pe evaluarea dezvoltării și implementării acestor tehnologii înainte de a lua în considerare operațiunile cu un singur pilot, cunoscute și sub denumirea de operațiuni cu echipaj minim extins (eMCO).
Schimbările recente în politica EASA reflectă o abordare mai conservatoare față de siguranța zborurilor, în contextul în care noul director executiv, Florian Guillermet, a preluat conducerea agenției. Această decizie subliniază angajamentul EASA de a asigura că orice modificare a operațiunilor de zbor nu compromite siguranța pasagerilor.
Autoritatea de reglementare a UE reconsideră autorizarea zborurilor cu un singur pilot
Autoritatea Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) a făcut pași înapoi în ceea ce privește posibilitatea autorizării zborurilor cu un singur pilot pentru cursele aeriene de linie, o direcție care a stârnit îngrijorări în rândul piloților. Tanja Harter, președintele sindicatului piloților European Cockpit Association, a declarat că agenția a fost prea influențată de interesele industriei, punând în pericol siguranța zborurilor.
În ciuda acestei reconsiderări, conceptul de zbor cu un singur pilot rămâne un subiect de discuție, fiind menționat explicit în documentele recente ale EASA. Harter a subliniat că producătorii de aeronave și anumite companii aeriene continuă să facă presiuni pentru implementarea acestuia, dar este esențial ca autoritățile de reglementare să prioritizeze siguranța în fața acestor cereri.
Un motiv major pentru dezvoltarea zborurilor cu un singur pilot provine din Europa, unde Airbus, liderul mondial în acest domeniu, colaborează cu alți producători pentru a avansa tehnologia zborului autonom. Sindicatele au reacționat, avertizând că reducerea echipajului de zbor poate crea riscuri semnificative pentru siguranță, subliniind importanța prezenței unui pilot suplimentar în cabină, în special în situații de urgență.
Recent, moartea subită a unui pilot Turkish Airlines în timpul unui zbor a evidențiat necesitatea unui echipaj suplimentar, care a fost esențial pentru aterizarea în siguranță a aeronavei. Această situație a generat o reacție puternică din partea piloților, care continuă să sublinieze importanța siguranței în aviație.