Criză la Metrorex: Trenuri scoase din circulație și amenințări cu greva
Conform surselor Digi24, trenurile Metrorex circulă la intervale mai mari din cauza lipsei de personal. Liderul sindicatului, Marian Artimon, a avertizat că situația se va agrava din cauza restructurărilor prevăzute de ordonanța „trenuleț”, care va duce la o și mai mare lipsă de personal, generând riscuri de siguranță.
Angajații Metrorex intenționează să demareze o grevă japoneză începând cu 3 februarie, iar în cazul în care nu se ajunge la un acord cu Guvernul, o grevă generală este programată pentru 10 februarie. De asemenea, sursele au indicat că, din 23 de trenuri, doar 18 erau în circulație, cauzând aglomerație în stații.
Liderul sindical a subliniat că ordonanța care interzice angajările a dus la o pierdere semnificativă de personal, cu 208 posturi dispărute în ultimul an, iar deficitul actual se ridică la 920 de angajați. Această penurie de personal afectează grav circulația trenurilor, iar oboseala acumulată de mecanici contribuie la creșterea numărului de concedii medicale.
„Este o situație de criză care nu poate continua”, a declarat Marian Artimon, subliniind că, dacă nu vor fi luate măsuri imediate, greva generală va deveni inevitabilă. El a cerut Guvernului să aprobe memorandumul necesar pentru a facilita angajările și a evita o blocare totală a activității la metrou.
Criză la metrou: trenuri anulate și amenințări cu greva
Angajații Metrorex se confruntă cu o situație critică, după ce au fost scoase trenuri din circulație, iar sindicaliștii amenință cu greva din cauza restructurărilor. Săptămâna trecută, câteva sute de angajați și sindicaliști au protestat în fața Ministerului de Finanțe, cerând creșteri salariale și o finanțare adecvată a companiei.
Un reprezentant al CFR Călători a anunțat că, în prezent, sunt anulate peste 200 de trenuri pe săptămână, ceea ce ridică probleme serioase de siguranță. Angajații subliniază că, fără personal suficient, riscurile de accidente cresc semnificativ. „Dacă nu avem toate condițiile necesare pentru a opera în siguranță, nimeni nu își va asuma responsabilitatea”, a afirmat un lider de sindicat.
Tarifele de călătorie cu metroul au crescut recent, iar angajații insistă că trebuie respectate condițiile de muncă și că nu pot fi obligați să îndeplinească sarcini multiple în aceeași perioadă de lucru. Aceștia solicită respectarea Contractului Colectiv de Muncă și măsuri de sprijin din partea autorităților pentru a evita o criză și mai profundă în transportul public.
În cadrul discuțiilor avute cu oficialii guvernamentali, s-au propus soluții pentru rentabilizarea Metrorex, dar angajații rămân sceptici. Dacă nu se vor lua măsuri concrete până la termenul stabilit, amenințările cu greva devin tot mai serioase.
Criză la Metrou și Amenințări cu Greva
Criza de la metrou se intensifică, iar angajații Metrorex, reprezentanți ai Uniunii Sindicatul Liber din Metrou (USLM), amenință cu greva din cauza restructurărilor și a problemelor salariale. Liderul sindicatului, Marian Artimon, a subliniat că termenul limită pentru rezolvarea acestor probleme este 12 februarie.
„Dacă aprobă în ședința de Guvern memorandumul, n-or angaja 1.000 de oameni, dar dacă angajează pe 354 de posturi, reușim să circulăm. De asemenea, este esențial să se ofere bonuri de masă de 30 de lei/zi pentru toți angajații”, a declarat Artimon, evidențiind inegalitățile salariale actuale.
Potrivit liderului sindical, angajații cu studii medii ar trebui să aibă un salariu de bază de 6.075 lei, iar cei cu studii superioare ar trebui să ajungă la un salariu minim de aproape 8.200 lei. Artimon a menționat că, în ciuda dificultăților, există speranța ca metroul să ajungă, pentru prima dată în istorie, la un profit rezonabil, având în vedere propunerile de optimizare și internalizare a activităților.
În concluzie, nevoia de soluții rapide și eficiente este imperioasă, altfel angajații vor trece la acțiuni de protest, ceea ce ar putea afecta grav circulația metroului în București.