Hot News
Meci decisiv pentru supremație în etapa de sâmbătă a Ligii a IV-a
Trei vehicule blindate Piranha 5 au fost implicate într-un incident rutier în județul Sălaj, soldat cu 11 militari răniți. Ce a provocat accidentul?
Dragoș Pîslaru, în urma discuțiilor încordate despre legea salariilor: „Mă simt ca un țap ispășitor”
Trei nave de marfă din flota rusă au fost vizate de drone în apele turcești ale Mării Negre
Nicușor Dan contestă la CCR impunerea consultării psihologului pentru copii fără consimțământul părinților
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: Cât de sănătoase sunt, de fapt, sucurile naturale. Medic: „Acest studiu atrage atenția”
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Actual > Cât de sănătoase sunt, de fapt, sucurile naturale. Medic: „Acest studiu atrage atenția”
Actual

Cât de sănătoase sunt, de fapt, sucurile naturale. Medic: „Acest studiu atrage atenția”

Data: 9 februarie 2025 - 16:44
Zaharia Stancu 216
Distribuie
cat de sanatoase sunt de fapt sucurile naturale medic acest studiu trage un semnal de alarma 67a8bd5fb5af2

Sursa foto: Google Images

Cât de sănătoase sunt, de fapt, sucurile naturale

Dieta bazată pe sucuri naturale din fructe și legume ar putea să nu fie atât de benefică pe cât se credea. Un studiu recent realizat de Universitatea Northwestern, citat de News.ro, sugerează că sucurile naturale ar putea avea efecte negative asupra sănătății. Conform cercetătorilor, dietele cu sucuri naturale, care nu includ fibre, pot favoriza proliferarea bacteriilor din gură și intestin legate de inflamație.

Studiul, publicat în revista Nutrients, a demonstrat că o dietă exclusivă cu sucuri timp de doar trei zile poate provoca modificări ale microbiomului intestinal și oral, asociate cu inflamația și declinul cognitiv. Oamenii de știință au analizat trei grupuri de adulți sănătoși: un grup a consumat doar sucuri, altul a consumat sucuri și alimente integrale, iar un al treilea a avut o dietă exclusiv pe bază de alimente integrale vegetale. Rezultatele au arătat că grupul care a consumat doar sucuri a prezentat cea mai mare creștere a bacteriilor asociate cu inflamația.

Un semnal de alarmă

Acest studiu trage un semnal de alarmă, sugerând că sucurile naturale fără fibre pot perturba microbiomul, având potențialul de a genera consecințe negative pe termen lung pentru sănătate. Dr. Melinda Ring, autorul principal al studiului și director al Centrului Osher pentru Sănătate Integrativă, a declarat că „majoritatea oamenilor percep sucurile naturale ca pe o cură sănătoasă, dar acest studiu arată că ele pot afecta rapid sănătatea”.

Consumul excesiv de sucuri naturale sărace în fibre poate duce la dezechilibre ale microbiomului, ceea ce poate avea repercusiuni negative asupra sănătății, inclusiv inflamație și probleme intestinale.

Importanța fibrelor

Sucurile naturale elimină o mare parte din fibrele prezentate în fructele și legumele întregi, care sunt esențiale pentru alimentarea bacteriilor benefice. Fără aceste fibre, bacteriile dăunătoare pot prolifera, iar conținutul ridicat de zahăr din sucuri contribuie și mai mult la dezechilibrarea microbiomului intestinal și oral. Studiul sugerează că aportul scăzut de fibre poate avea efecte negative asupra metabolismului, imunității și sănătății mintale.

În concluzie, acest studiu subliniază cât de rapid alegerile alimentare pot influența echilibrul bacterian din organism, evidențiind necesitatea de a include fibre în dietă pentru a menține o sănătate optimă.

Cât de sănătoase sunt, de fapt, sucurile naturale?

Un nou studiu prezentat de dr. Ring trage un semnal de alarmă cu privire la impactul sucurilor naturale asupra sănătății, implicând în special microbiomul oral. Aceasta este o componentă esențială care reflectă rapid efectele dietei asupra organismului.

Impactul dietelor cu sucuri naturale

Conform cercetărilor realizate, compoziția nutrițională a dietelor care includ sucuri naturale, în special nivelurile de zahăr și carbohidrați, are un rol crucial în influențarea dinamicii microbiene atât în intestin, cât și în cavitatea bucală. Maria Luisa Savo Sardaro, cercetător la Universitatea Northwestern și profesor de microbiologie alimentară la Universitatea San Raffaele din Roma, subliniază necesitatea unor studii suplimentare pentru a înțelege mai bine modul în care aceste sucuri afectează microbiomul, în special la copii, care le consumă adesea ca înlocuitor de fructe.

Recomandări pentru un consum sănătos

Studiul sugerează, de asemenea, importanța includerii fibrelor în regimul alimentar. Dr. Ring recomandă utilizarea unui blender pentru a păstra fibrele intacte sau combinarea sucurilor cu alimente integrale, pentru a echilibra efectele asupra microbiomului.

Etichete:naturalesanatatestudiusucuri
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent cum a reusit o maimuta sa provoace o pana generalizata de curent in sri lanka 67a8bd5b313da Cum a reușit o maimuță să cauzeze o pană generalizată de curent în Sri Lanka
Articolul următor Casa nouă a lui Puya din București: Aspectul locuinței din anii ’30 și decizia de a nu instala termopane.
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
duel la distanta pentru primul loc in etapa de sambata din liga a iv a 6a18a78713d27

Meci decisiv pentru supremație în etapa de sâmbătă a Ligii a IV-a

11 iunie 2026 269
trei transportoare blindate piranha 5 implicate intr un accident in judetul salaj 11 militari au fost raniti cauza accidentului 6a189e892d7ca

Trei vehicule blindate Piranha 5 au fost implicate într-un incident rutier în județul Sălaj, soldat cu 11 militari răniți. Ce a provocat accidentul?

11 iunie 2026 152
dragos pislaru dupa negocierile tensionate pe legea salarizarii sunt pe post de tap ispasitor 6a18896eb32b9

Dragoș Pîslaru, în urma discuțiilor încordate despre legea salariilor: „Mă simt ca un țap ispășitor”

11 iunie 2026 229
trei petroliere din flota fantoma rusa au fost atacate de drone in apropierea coastei turce a marii negre 6a188cf1be465

Trei nave de marfă din flota rusă au fost vizate de drone în apele turcești ale Mării Negre

11 iunie 2026 216
nicusor dan a atacat la ccr obligatia ca un copil sa mearga la psiholog fara conditia acordului parental 6a18826b83bbf

Nicușor Dan contestă la CCR impunerea consultării psihologului pentru copii fără consimțământul părinților

11 iunie 2026 324
livada de visini a teatrului de stat constanta singura participare romaneasca la cea de a 30 a editie a festivalului international de teatru kontakt din polonia 6a187b62608b7

„Livada de vișini” de la Teatrul de Stat Constanța – reprezentanta României la cea de-a 30-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru KONTAKT din Polonia

11 iunie 2026 302

Te-ar putea interesa și...

mercenari posibil legati de grupul wagner au fost descoperiti in echipajele flotei fantoma a lui putin 69b020245c556
Actual

Mercenari suspectați de legături cu Grupul Wagner, găsiți în rândurile „flotei invizibile” a lui Putin

10 martie 2026 440
galerie foto accident grav in gorj doua persoane au murit iar patru au fost ranite dupa ce o autoutilitara s a prabusit intr o rapa 687ea69d1620c
Actual

Accident grav în Gorj: două persoane decedate și patru rănite după prăbușirea unei autoutilitare într-o râpă.

21 iulie 2025 229
video ccr asteptata sa dea o decizie privind pensiile magistratilor motivele pentru care judecatorii ar putea amana din nou sedinta 698c3340b3514
Actual

CCR este pe cale să pronunțe o hotărâre despre pensiile magistraților: de ce ar putea judecătorii să întârzie din nou deliberarea?

11 februarie 2026 268
nicusor dan la 77 de ani de la infiintarea nato contextul international ne reaminteste cat de pretioasa si fragila este pacea 69d2520b9b1f7
Actual

Nicușor Dan, la 77 de ani de la fondarea NATO: Lumea de astăzi ne subliniază valoarea și vulnerabilitatea păcii

5 aprilie 2026 328
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?