Hot News
Restricții de trafic pe Autostrada A2 București-Constanța
Accident grav în Cluj-Napoca: Un TIR a intrat într-un bloc
Apple a lansat oficial iPhone 17 Pro și iPhone 17 Pro Max
Farul, învinsă în prelungiri în Danemarca la debutul în Europa Cupă
ALERTĂ de la Poliție: trafic restricționat pe Autostrada A2 pe direcția București – Constanța! Iată ce se întâmplă
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: „Economia Germaniei se prăbușește într-o prăpastie, iar industria auto se află la volan: analiză dură înainte de scrutinul de duminică”
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Extern > „Economia Germaniei se prăbușește într-o prăpastie, iar industria auto se află la volan: analiză dură înainte de scrutinul de duminică”
Extern

„Economia Germaniei se prăbușește într-o prăpastie, iar industria auto se află la volan: analiză dură înainte de scrutinul de duminică”

Data: 20 februarie 2025 - 08:08
Zaharia Stancu 319
Distribuie
economia germaniei se prabuseste intr o prapastie iar industria auto se afla la volan analiza dura inainte de scrutinul de duminica 67b6c63e98fc6

Sursa foto: Google Images

Economia Germaniei și Criza Industriei Auto

Viitorul cancelar va moșteni o serie de probleme care afectează producția de automobile, inclusiv costurile ridicate ale energiei și ale forței de muncă, precum și un război comercial iminent. Industria auto a fost un pilon al economiei germane, dar acum se află în criză, ceea ce afectează grav întreaga țară.

Furtuna Perfectă în Sectorul Auto

Producătorii de automobile se confruntă cu o „furtună perfectă”: tranziția de la motoarele cu combustie la vehicule electrice, în care Germania nu deține tehnologia cheie a bateriilor. De asemenea, aceștia se luptă cu scăderea cererii de vehicule electrice în Europa și cu concurența acerbă din partea producătorilor chinezi.

Nils Redeker, director adjunct al think tank-ului Jacques Delors Center, a subliniat că economia Germaniei a fost supusă unei presiuni enorme, agravată de pandemia globală și de conflictele recente. Această situație a generat o îngrijorare profundă în rândul populației.

Impactul Asupra Politicii Germane

Problemele din sectorul auto au un impact semnificativ asupra politicii germane și ar putea contribui la posibila demitere a cancelarului Olaf Scholz la alegerile din 23 februarie. Conform sondajelor, alianța conservatoare a lui Friedrich Merz are un sprijin de 29%, în timp ce Partidul Social Democrat (SPD) se află pe locul al treilea cu 16%.

Chiar și o victorie a conservatorilor este puțin probabil să rezolve rapid dificultățile cu care se confruntă industria auto. Concedierile și stagnarea economică amplifică sentimentul de incertitudine în rândul cetățenilor.

Declinul și Concurența din China

Germania se află în al treilea an consecutiv de recesiune, iar dificultățile economice au început să se contureze încă din 2019, odată cu eforturile de decarbonizare. Piața auto din China, o sursă de profit pentru industria germană, a devenit acum cel mai mare concurent al acesteia. Această evoluție a generat o relație toxică, afectând grav perspectivele economice ale Germaniei.

Economia Germaniei și Industria Auto: O Analiză Critică

Industria auto germană se confruntă cu o criză profundă, cu vânzările scăzând semnificativ în ultimele luni. În 2024, BMW a raportat o scădere de 13% a vânzărilor în China, iar Mercedes-Benz și Volkswagen au înregistrat scăderi de 7% și, respectiv, 10%. Această situație reflectă o concurență acerbă din partea producătorilor chinezi, care oferă vehicule electrice mai accesibile și cu tehnologie superioară.

Noah Barkin, consilier senior la Rhodium Group, subliniază că producătorii germani încearcă să revină la succesul din trecut, în ciuda provocărilor actuale. Totuși, dependența de piața chineză le oferă acestuia din urmă o pârghie asupra Berlinului, ceea ce complică strategia Uniunii Europene de a reduce riscurile asociate cu China.

Pe lângă dificultățile generate de piața chineză, industria se confruntă și cu creșterea costurilor energiei, accentuate de invazia Ucrainei. Aceasta a dus la o majorare a prețurilor oțelului și aluminiului, materiale esențiale pentru producția auto.

Costurile ridicate ale forței de muncă din Germania, datorate sindicatelor puternice, contribuie și ele la dificultățile industriei. Între 2018 și 2023, relocarea producției în țări cu costuri mai mici a dus la o scădere de 8% a producției în Germania. Această dezindustrializare a avut un impact semnificativ asupra economiei locale.

În fața acestor provocări, Volkswagen a propus reduceri salariale de 10% și închiderea a trei fabrici, o premieră în istoria companiei. Deși inițial a întâmpinat proteste din partea sindicatelor, VW a fost nevoită să reanalizeze această decizie, lăsând fabricile deschise, dar cu acordul lucrătorilor pentru reduceri.

În concluzie, economia Germaniei, cu un accent special pe industria auto, se află într-un moment critic, iar viitorul acesteia depinde de modul în care va reuși să se adapteze la noile condiții de piață și la provocările externe.

Prăbușirea economiei germane și provocările industriei auto

Industria auto din Germania, cel mai mare angajator din țară, se confruntă cu o criză profundă, accentuată de recentele decizii politice. O hotărâre a coaliției conduse de Olaf Scholz de a încheia subvențiile pentru vehiculele electrice a dus la o scădere semnificativă a vânzărilor de mașini electrice în Germania.

Politicienii, inclusiv liderul conservator Merz, cer o revizuire a politicilor Uniunii Europene privind eliminarea treptată a automobilelor cu motor cu combustie până în 2035. Această situație ar putea crea dificultăți semnificative în cadrul negocierilor post-electorale, în special în cazul în care Merz va încerca să formeze o coaliție cu SPD sau să colaboreze cu Verzii, care susțin măsura de eliminare.

Producătorii auto sunt îngrijorați că schimbarea acestor obiective ar putea submina planurile lor de investiții pe termen lung, orientate spre dezvoltarea vehiculelor electrice. În plus, temerile internaționale, inclusiv politicile lui Trump de eliminare a subvențiilor pentru vehiculele electrice în SUA și revenirea la combustibili fosili, complică și mai mult situația.

Industria auto germană se află într-o poziție precariousă, confruntându-se cu o provocare existențială: să demonstreze că expertiza tradițională în inginerie este capabilă să dezvolte vehicule electrice competitive, capabile să facă față concurenței din China și să redea automobilului rolul său central în economia germană.

Merz trebuie să abordeze problemele structurale ale economiei germane, inclusiv birocrația excesivă și costurile ridicate, care au fost amplificate de politici restrictive. O colaborare mai strânsă cu Bruxelles-ul este esențială pentru a proteja baza industrială a Europei împotriva concurenței americane și chineze. Conform lui Redeker, Germania trebuie să recunoască faptul că este parte a problemei și să devină parte a soluției.

Merz a exprimat dorința de a oferi o conducere mai puternică în Europa, dar rămâne întrebarea dacă acest lucru va fi suficient pentru a revitaliza Germania și industria sa auto. Matthias Zink, președintele lobby-ului furnizorilor auto CLEPA, a subliniat incertitudinea cu privire la viitorul economiei germane, afirmând că are îndoieli cu privire la capacitatea țării de a deveni din nou un lider puternic în Europa.

Etichete:alegerieconomiegermania
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent statul la stat sefii romsilva isi trateaza stresul cu sporuri ce prevede contractul colectiv de munca 67b6c2af9c420 Statul la stat. Șefii Romsilva își gestionează stresul prin sporuri. Ce conține contractul colectiv de muncă
Articolul următor video romania in topul tarilor super imbatranite sate intregi cu case noi dar goale dupa exodul tinerilor peste hotare am ramas noi 67b6c64395cb0 România, în topul țărilor „super îmbătrânite”: Sate întregi cu case noi, dar goale după exodul tinerilor peste hotare. „Am rămas noi”
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
restrictii de trafic pe autostrada a2 bucuresti constanta 68c274bb72a94

Restricții de trafic pe Autostrada A2 București-Constanța

11 septembrie 2025 214
video accident grav in cluj napoca un tir a intrat intr un bloc 68c27346bef27

Accident grav în Cluj-Napoca: Un TIR a intrat într-un bloc

11 septembrie 2025 220
apple a prezentat oficial iphone 17 pro si iphone 17 pro max 68c27148da91c

Apple a lansat oficial iPhone 17 Pro și iPhone 17 Pro Max

11 septembrie 2025 325

Farul, învinsă în prelungiri în Danemarca la debutul în Europa Cupă

11 septembrie 2025 138
alerta de la politie trafic restrictionat pe autostrada a2 pe sensul bucuresti constanta iata ce se intampla 68c26e29b6dc4

ALERTĂ de la Poliție: trafic restricționat pe Autostrada A2 pe direcția București – Constanța! Iată ce se întâmplă

11 septembrie 2025 275
incendii de vegetatie uscata in agighiol si zona topolca sireasa din judetul tulcea 68c26dade635c

Incendii de vegetație uscată în Agighiol și zona Topolca-Sireasa, județul Tulcea

11 septembrie 2025 247

Te-ar putea interesa și...

videofoto haos in napoli dupa ce orasul din sudul italiei a fost zguduit de un cutremur oamenii au iesit pe strazi masini si case avariate 67d29540c8736
Extern

Haos în Napoli după ce orașul din sudul Italiei a fost zguduit de un cutremur: oamenii au ieșit pe străzi, mașini și case avariate.

13 martie 2025 295
donald trump este o vulpe vicleana cum au vazut rusii vizita lui zelenski in sua 67c356e8bce13
Extern

Donald Trump este o „vulpe vicleană”: percepția rușilor despre vizita lui Zelenski în SUA

1 martie 2025 280
rutte china si rusia incearca sa destabilizeze nato beijingul si moscova poarta o campanie de raspandire de malware 675053c938731
Extern

Rutte: China și Rusia încearcă să destabilizeze NATO printr-o campanie de răspândire de malware.

4 decembrie 2024 209
europa e pe cont propriu cu spatele la zid macron s a intalnit cu liderii partidelor pentru a discuta despre amenintarea rusa 67b7220091fa8
Extern

„Europa e pe cont propriu, cu spatele la zid”: Macron s-a întâlnit cu liderii partidelor pentru a discuta despre amenințarea rusă.

20 februarie 2025 305
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?