Hot News
Cofetăria „Silvian” își încheie activitatea după 30 de ani.
Prognoza meteo pentru mâine în Dobrogea: Ploi slabe anunțate luni în Constanța și Tulcea, iar în anumite zone va ninge.
Cea mai bună ciorbă de pește din Sulina – secretul lui Paul Frangeti, pescar cu 25 de ani de experiență
Distrigaz a început reluarea etapizată a alimentării cu gaze pe Calea Rahovei
Răspunsul lui Ionuț Moșteanu, ministrul Apărării, asupra pregătirii armatei în fața unei agresiuni din partea Federației Ruse
CONTACT
GazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Citind: „Economia Germaniei se prăbușește într-o prăpastie, iar industria auto se află la volan: analiză dură înainte de scrutinul de duminică”
Distribuie
Caută
Font +/-Aa
GazetaUrbana.roGazetaUrbana.ro
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Caută
  • Politică
  • Local
  • Actual
  • Economic
  • Extern
  • Showbiz
  • Sănătate
  • Sport
Urmați-ne
© 2024 gazetaurbana.ro
GazetaUrbana.ro > Extern > „Economia Germaniei se prăbușește într-o prăpastie, iar industria auto se află la volan: analiză dură înainte de scrutinul de duminică”
Extern

„Economia Germaniei se prăbușește într-o prăpastie, iar industria auto se află la volan: analiză dură înainte de scrutinul de duminică”

Data: 20 februarie 2025 - 08:08
Zaharia Stancu 323
Distribuie
economia germaniei se prabuseste intr o prapastie iar industria auto se afla la volan analiza dura inainte de scrutinul de duminica 67b6c63e98fc6

Sursa foto: Google Images

Economia Germaniei și Criza Industriei Auto

Viitorul cancelar va moșteni o serie de probleme care afectează producția de automobile, inclusiv costurile ridicate ale energiei și ale forței de muncă, precum și un război comercial iminent. Industria auto a fost un pilon al economiei germane, dar acum se află în criză, ceea ce afectează grav întreaga țară.

Furtuna Perfectă în Sectorul Auto

Producătorii de automobile se confruntă cu o „furtună perfectă”: tranziția de la motoarele cu combustie la vehicule electrice, în care Germania nu deține tehnologia cheie a bateriilor. De asemenea, aceștia se luptă cu scăderea cererii de vehicule electrice în Europa și cu concurența acerbă din partea producătorilor chinezi.

Nils Redeker, director adjunct al think tank-ului Jacques Delors Center, a subliniat că economia Germaniei a fost supusă unei presiuni enorme, agravată de pandemia globală și de conflictele recente. Această situație a generat o îngrijorare profundă în rândul populației.

Impactul Asupra Politicii Germane

Problemele din sectorul auto au un impact semnificativ asupra politicii germane și ar putea contribui la posibila demitere a cancelarului Olaf Scholz la alegerile din 23 februarie. Conform sondajelor, alianța conservatoare a lui Friedrich Merz are un sprijin de 29%, în timp ce Partidul Social Democrat (SPD) se află pe locul al treilea cu 16%.

Chiar și o victorie a conservatorilor este puțin probabil să rezolve rapid dificultățile cu care se confruntă industria auto. Concedierile și stagnarea economică amplifică sentimentul de incertitudine în rândul cetățenilor.

Declinul și Concurența din China

Germania se află în al treilea an consecutiv de recesiune, iar dificultățile economice au început să se contureze încă din 2019, odată cu eforturile de decarbonizare. Piața auto din China, o sursă de profit pentru industria germană, a devenit acum cel mai mare concurent al acesteia. Această evoluție a generat o relație toxică, afectând grav perspectivele economice ale Germaniei.

Economia Germaniei și Industria Auto: O Analiză Critică

Industria auto germană se confruntă cu o criză profundă, cu vânzările scăzând semnificativ în ultimele luni. În 2024, BMW a raportat o scădere de 13% a vânzărilor în China, iar Mercedes-Benz și Volkswagen au înregistrat scăderi de 7% și, respectiv, 10%. Această situație reflectă o concurență acerbă din partea producătorilor chinezi, care oferă vehicule electrice mai accesibile și cu tehnologie superioară.

Noah Barkin, consilier senior la Rhodium Group, subliniază că producătorii germani încearcă să revină la succesul din trecut, în ciuda provocărilor actuale. Totuși, dependența de piața chineză le oferă acestuia din urmă o pârghie asupra Berlinului, ceea ce complică strategia Uniunii Europene de a reduce riscurile asociate cu China.

Pe lângă dificultățile generate de piața chineză, industria se confruntă și cu creșterea costurilor energiei, accentuate de invazia Ucrainei. Aceasta a dus la o majorare a prețurilor oțelului și aluminiului, materiale esențiale pentru producția auto.

Costurile ridicate ale forței de muncă din Germania, datorate sindicatelor puternice, contribuie și ele la dificultățile industriei. Între 2018 și 2023, relocarea producției în țări cu costuri mai mici a dus la o scădere de 8% a producției în Germania. Această dezindustrializare a avut un impact semnificativ asupra economiei locale.

În fața acestor provocări, Volkswagen a propus reduceri salariale de 10% și închiderea a trei fabrici, o premieră în istoria companiei. Deși inițial a întâmpinat proteste din partea sindicatelor, VW a fost nevoită să reanalizeze această decizie, lăsând fabricile deschise, dar cu acordul lucrătorilor pentru reduceri.

În concluzie, economia Germaniei, cu un accent special pe industria auto, se află într-un moment critic, iar viitorul acesteia depinde de modul în care va reuși să se adapteze la noile condiții de piață și la provocările externe.

Prăbușirea economiei germane și provocările industriei auto

Industria auto din Germania, cel mai mare angajator din țară, se confruntă cu o criză profundă, accentuată de recentele decizii politice. O hotărâre a coaliției conduse de Olaf Scholz de a încheia subvențiile pentru vehiculele electrice a dus la o scădere semnificativă a vânzărilor de mașini electrice în Germania.

Politicienii, inclusiv liderul conservator Merz, cer o revizuire a politicilor Uniunii Europene privind eliminarea treptată a automobilelor cu motor cu combustie până în 2035. Această situație ar putea crea dificultăți semnificative în cadrul negocierilor post-electorale, în special în cazul în care Merz va încerca să formeze o coaliție cu SPD sau să colaboreze cu Verzii, care susțin măsura de eliminare.

Producătorii auto sunt îngrijorați că schimbarea acestor obiective ar putea submina planurile lor de investiții pe termen lung, orientate spre dezvoltarea vehiculelor electrice. În plus, temerile internaționale, inclusiv politicile lui Trump de eliminare a subvențiilor pentru vehiculele electrice în SUA și revenirea la combustibili fosili, complică și mai mult situația.

Industria auto germană se află într-o poziție precariousă, confruntându-se cu o provocare existențială: să demonstreze că expertiza tradițională în inginerie este capabilă să dezvolte vehicule electrice competitive, capabile să facă față concurenței din China și să redea automobilului rolul său central în economia germană.

Merz trebuie să abordeze problemele structurale ale economiei germane, inclusiv birocrația excesivă și costurile ridicate, care au fost amplificate de politici restrictive. O colaborare mai strânsă cu Bruxelles-ul este esențială pentru a proteja baza industrială a Europei împotriva concurenței americane și chineze. Conform lui Redeker, Germania trebuie să recunoască faptul că este parte a problemei și să devină parte a soluției.

Merz a exprimat dorința de a oferi o conducere mai puternică în Europa, dar rămâne întrebarea dacă acest lucru va fi suficient pentru a revitaliza Germania și industria sa auto. Matthias Zink, președintele lobby-ului furnizorilor auto CLEPA, a subliniat incertitudinea cu privire la viitorul economiei germane, afirmând că are îndoieli cu privire la capacitatea țării de a deveni din nou un lider puternic în Europa.

Etichete:alegerieconomiegermania
Distribuie acest articol
Facebook Twitter E-mail Imprimare
Articolul precedent statul la stat sefii romsilva isi trateaza stresul cu sporuri ce prevede contractul colectiv de munca 67b6c2af9c420 Statul la stat. Șefii Romsilva își gestionează stresul prin sporuri. Ce conține contractul colectiv de muncă
Articolul următor video romania in topul tarilor super imbatranite sate intregi cu case noi dar goale dupa exodul tinerilor peste hotare am ramas noi 67b6c64395cb0 România, în topul țărilor „super îmbătrânite”: Sate întregi cu case noi, dar goale după exodul tinerilor peste hotare. „Am rămas noi”
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele

Știri
celebra cofetarie silvian se inchide dupa 30 de ani de activitate 68fdf62921066

Cofetăria „Silvian” își încheie activitatea după 30 de ani.

26 octombrie 2025 140
cum va fi vremea maine in dobrogea luni sunt anuntate ploi slabe in constanta si tulcea iata unde va ninge 68fdf61b9edd0

Prognoza meteo pentru mâine în Dobrogea: Ploi slabe anunțate luni în Constanța și Tulcea, iar în anumite zone va ninge.

26 octombrie 2025 289
foto video cea mai buna ciorba de peste din sulina secretul lui paul frangeti pescar cu 25 de ani de experienta 68fdf27d37bb7

Cea mai bună ciorbă de pește din Sulina – secretul lui Paul Frangeti, pescar cu 25 de ani de experiență

26 octombrie 2025 250
distrigaz a inceput reluarea etapizata a alimentarii cu gaze in zona calea rahovei 68fdf0e9a32a4

Distrigaz a început reluarea etapizată a alimentării cu gaze pe Calea Rahovei

26 octombrie 2025 273
ce a raspuns ionut mosteanu ministrul apararii intrebat cat de pregatita e armata sa faca fata unei agresiuni a federatiei ruse 68fdefcab2211

Răspunsul lui Ionuț Moșteanu, ministrul Apărării, asupra pregătirii armatei în fața unei agresiuni din partea Federației Ruse

26 octombrie 2025 279
accident in constanta copil de 12 ani lovit de masina pe trecerea de pietoni ce spun politistii 68fdec4054cf9

Accident în Constanța: Copil de 12 ani, lovit de mașină pe trecerea de pietoni – Declarațiile polițiștilor

26 octombrie 2025 192

Te-ar putea interesa și...

crin antonescu despre decizia privind visa waiver noi nu am gresit cu nimic cum ar gestiona candidatul coalitiei relatia cu sua 67e31162be70b
Politică

Crin Antonescu, privind decizia legată de Visa Waiver: „Noi nu am greșit cu nimic”. Cum ar gestiona candidatul coaliției relația cu SUA

25 martie 2025 949
israelul l a numit pe yechiel leiter un apropiat al premierului netanyahu in functia de ambasador in sua 67433dd90b190
Extern

Israelul l-a desemnat pe Yechiel Leiter, un colaborator al premierului Netanyahu, în funcția de ambasador în Statele Unite.

24 noiembrie 2024 327
soigu lauda armele rusesti si spune ca vor fi la mare cautare dupa razboiul din ucraina oamenii vor sta la cozi lungi 67dd2f51a8fb7
Extern

Şoigu laudă armele ruseşti și afirmă că acestea vor fi foarte căutate după războiul din Ucraina: „Oamenii vor sta la cozi lungi”

21 martie 2025 426
video filmari uav operatorii de drone si puscasii marini au oprit asaltul rusilor in sectorul pokrovsk 67a214711c3b7
Extern

Filmări UAV. Operatorii de drone și pușcașii marini au oprit asaltul rușilor în sectorul Pokrovsk.

4 februarie 2025 200
gazetaurbană

GazetaUrbana.ro este sursa ta de încredere pentru știri relevante și actualizate.

FACEBOOK
Twitter
YOUTUBE
Fii mereu la curent cu ce este important – GazetaUrbana.ro îți oferă știri clare și concise, adaptate ritmului tău de viață.
  • © 2024 gazetaurbana.ro
  • Contact
  • Politica de confidenţialitate
Welcome Back!

Sign in to your account

Nume de utilizator sau Adresa de email
Parola

Ti-ai pierdut parola?